لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۴

جام قهرمانان فوتبال آسيا ؛ ذوب آهن به نيمه پايانی رسيد


محمدرضا خلعتبری، مهاجم باارزش تيم ملی فوتبال ايران، در ليگ قهرمانان فوتبال آسيا ذوب آهن را از شکست و حذف رهانيد و در دقيقه ۸۱ گل تساوی بخش يک بر يک در ورزشگاه تيم پوهانگ استيلرز کره جنوبی را به زيبايی به ثمر رساند.

ذوب آهن با پيروزی دو بر يک در اصفهان، در مجموع دو مسابقه سه بر دو پيروز شد و نخستين تيم از چهار نماينده کره جنوبی در جام را حذف کرد. بلووينگز، نماينده ديگر اين کشور، در مسابقه خانگی با ايلهوار چونما دو بر صفر پيروز شد، اما در مجموع چهار بر سه بازنده و به عنوان دومين تيم کره ای به همراه پوهانگ حذف شد.

در ورزشگاه زيبا ولی کم تماشاگر «استيل يارد» دروازه تيم مهمان با گل دقيقه نهم کيم حائه-سونگ گشوده شد. با ارسال توپ توسط جونگ هونگ-يون از چپ و در ميان ناباوری مدافعان ذوب آهن، ضربه بغل پا و دقيق کيم دروازه شهاب گردان را باز کرد تا ذوب آهن در برابر تيم مدافع عنوان قهرمانی کاری مشکل برای راهيابی به مرحله نيمه پايانی داشته باشد.

نيمه نخست در حالی با برتری يک بر صفر تيم ميزبان پايان يافت که پوهانگ با ارسال پياپی توپ به دو جناح خط حمله، لحظه های سختی برای شهاب گردان، دروازه بان و يکی از بهترينهای تيم ايرانی به وجود آورده بود. تيم کره ای با تعويض جای پياپی مهاجمان سريع خود ذوب آهن را با مشکل مواجه ساخت. مهاجمان پوهانگ با پاسهای تکضرب از سوی مردان ميانی و حرکت به فضای خالی حالتی يک طرفه تا پايان نيمه به وجود آوردند.

در اين نيمه تنها يک بار محمدرضا خلعتبری با ضربه سر دروازه ميزبان را تهديد کرد. اين در حالی بود که مهاجم ريزنقش به شدت تحت مراقبت مدافعان حريف بود و خلعتبری به هر حا که سر می کشيد با يارگيری منطقه ای رو در رو بود.

در نيمه دوم يک بار ديگر منصور ابراهيم زاده بازی خوانی اش را به رخ کشيد و با تغيير تاکتيک و استفاده از تکنيک برتر و حفظ توپ بازيکنان سخت کوش خود در برابر سرعت کره ايها، تنها لحظه ای به بازی سرعت می داد که توپ به محوطه جريمه پوهانگ نزديک می شد.

با اين حال بهترين فرصت برای گل دوم لحظه ای برای ميزبان فراهم آمد که سئول کی-هيون با سرعت دفاع ميانی ذوب آهن را به هم ريخت و پا به توپ از گردان به استقبال آمده گذشت، اما ضربه بد او به بالای دروازه خالی، بخت صعود را از تيم کره ای گرفت. گردان در اين نيمه دو بار در حالت تک به تک با اين مهاجم مهاجم پوهانگ دروازه اش پايدار ماند.

يک بار در دقيقه ۵۹ سئول به زيبايی از سد مدافعان تيم اصفهانی گذشت و خود را با گردان تک به تک کرد که دروازه بان خوب تيم مهمان با خروجی به موقع راه شليک او را بست.

ده دقيقه بعد مهاجم پيشين تيم الهلال عربستان موقعيتی را هدر داد که به بهای از دست رفتن موقعيت صعود برای تيم پوهانگ شد.

ذوب آهن در برابر اشتباه حريف در وقت گذرانی بی مورد در ۱۵ دقيقه پايانی، سرانجام توسط بازيکنی به بازيابی خود دست يافت که در مسابقه رفت به دليل دواخطاری و محروميت، نبود او را حس کرده بود. در پی يک پاس عالی عمقی از سوی قاسم حدادی فر، خلعتبری از تنها بخت جدی گل برای ذوب آهن سود کامل برد و با يک ضربه زمينی و دور از دسترس دروازه بان، شاهد برخورد توپ به داخل ديرک عمودی مخالف دروازه و چرخش آن به درون گل بود.

در زمان باقی مانده و بيش از پنج دقيقه وقت تلف شده پوهانگ در حالی نتوانست بازی را به برتری دو بر يک و به وقت اضافی بکشاند که تيم اصفهانی با اخراج مهدی رجب زاده (اخطار دوم) از دقيقه ۸۷ ده نفری جنگيد. رجب زاده در مسابقه رفت نيمه پايانی با حريف عربی محروم و غايب خواهد بود.

در اين بازی ژائو سوآرز داموتا نتو، بازيکن برزيلی تيم پوهانگ خطری دائمی از جناح چپ بود و گل او نيز از سوی او پايه گذاشته شد. اين گل را کيم، يکی از ستارگان تيم ملی کره جنوبی درجام جهانی اخير به ثمر رساند.
XS
SM
MD
LG