لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۴

ليگ قهرمانان آسيا: استقلال در دقيقه ۹۱ بر الريان غلبه کرد


در آغاز رقابت های فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال استقلال تهران موفق شد در ورزشگاه خانگی الريان قطر، اين تيم را از پيش رو بردارد.

در اين بازی که از گروه نخست رقابت ها برگزار شد، گوران يرکوويچ مهاجم صربستانی استقلال در دقيقه ۹۱ دروازه حريف را باز کرد.

ديگر بازی اين گروه بين نسف قارشی ازبکستان و الجزيره امارات به تعويق افتاد.

نکته جالب از رقابت های روز نخست، شکست ميزبان ها بود که در هر سه بازی انجام شده مقابل رقبايشان ناکام ماندند.

از گروه پنجم، بنيادکار ازبکستان مقابل آدلايد يونايتد استراليا در خانه‌اش ۲ بر يک شکست خورد. گامبا اوزاکا ژاپن نيز در خانه برابر پوهانگ استيلرز کره جنوبی سه بر صفر شکست خورد.

الريان قطر ۰ استقلال ايران ۱

استقلال که مدتی است جباری و تيموريان را به خاطر مصدوميت در اختيار ندارد، در اين بازی آرش برهانی را هم به خاطر محروميت از دست داده بود.

پرويز مظلومی تيمش را با ترکيب مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، مهدی اميرآبادی،‌ علی حمودی، کيانوش رحمتی، جی لويد ساموئل، خسرو حيدری، فريدون زندی، اسماعيل شريفات و ميلاد ميداوودی به ميدان فرستاد.

آبی پوشان تهران پس از دو بازی در مرحله حذفی و عبور از سد ذوب آهن اصفهان و الاتفاق عربستان، با اين پيروزی ارزشمند خارج از خانه، با اطمينان بيشتری به رقابت های خود ادامه خواهد داد.

ميثم حسينی و جواد شيرزاد دو بازيکنی که در سمت چپ برای استقلال بازی می کنند روی نيمکت نشستند تا مهدی اميرآبادی به عنوان مدافع چپ و کاپيتان در ارنج اصلی قرار بگيرد.

در نيمه نخست استقلال با حمودی از راست و شريفات در ميانه ميدان، حملاتی را طراحی کرد که منجر به خلق موقعيت جدی نشد. در يک صحنه هم شريفات معتقد به خطای پنالتی بود اما داور به نشانه تمارض به او کارت زرد داد.

در آخرين دقيقه ساموئل و و در پی او شريفات می توانستند روی ضربه کرنر خطرساز باشند که اين موقعيت هم از دست رفت.

در ثانيه آغازين نيمه دوم، توپی روی دروازه رحمتی سانتر شد که منتظری با ضربه برگردان، دفع کرد.

در ادامه جی‌لويد ساموئل از سمت چپ دروازه الريان وارد محوطه جريمه اين تيم شد. شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بيرون رفت.

در ادامه بازيکنان قطری فشار بيشتری روی دروازه استقلال آوردند که باعث شد چند موقعيت به دست بياورند. رودريگو باربوسا پا به توپ وارد محوطه جريمه استقلال شد و پژمان منتظری با او برخورد کرد اما داور معتقد بود خطايی اتفاق نيفتاده است.

در ادامه بازی آبی‌پوشان نيز موقعيت هايی را به دست آوردند. ساموئل از سمت راست دروازه الريان توپ را ارسال کرد که در طرف ديگر زمين به فريدون زندی رسيد اما شوت او وارد چارچوب نشد.

سپس ضربه ايستگاهی ميلاد ميداوودی از بالای دروازه راهی اوت شد و متعاقب آن شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه بيرون رفت.

الريانی‌ها نيز با هدف گيری آلفونسو شوتی را سمت دروازه رحمتی زدند که دروازه بان شماره يک تيم ملی ايران با سرانگشتانش توپ را دفع کرد.

تلاش الريان برای کسب هر سه امتياز در وقت‌های اضافی سودی نبخشيد و اين استقلال بود که به گل رسيد تا ميزبان دست خالی بماند.

برای رقم خوردن اين گل، محسن يوسفی و گوران يرکوويچ به ميدان آمدند. در پايان ۹۰ دقيقه وقت قانونی مسابقه، داور سه دقيقه وقت تلف شده اعلام کرد که در نخستين دقيقه اش يرکوويچ تک گل استقلال را به ثمر رساند تا اين تيم ۳ امتياز ارزشمند را در اولين ديدار خود به دست آورد.

يرکوويچ در ميانه های راه ليگ برتر، از ليگ ليتوانی به ايران آمد تا جای خالی فرهاد مجيدی را پر کند.

استقلال در دومين مسابقه خود در ليگ قهرمانان آسيا، ساعاتی پس از تحويل سال نو در روز اول فروردين، در ورزشگاه آزادی ميزبان تيم نسف قارشی ازبکستان خواهد بود.

پرسپوليس و سپاهان ديگر نمايندگان ايران در اين مسابقات هستند که در نخستين بازی، چهارشنبه به مصاف حريفانشان می‌روند. سپاهان در ورزشگاه فولادشهر ميزبان النصر امارات خواهد بود و پرسپوليس در عربستان به مصاف رقيب سنتی خود الهلال می‌رود.
XS
SM
MD
LG