لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸

يک مامور پليس بحرين در اثر انفجار کشته شد


وزارت کشور بحرين روز شنبه ۲۶ بهمن ماه اعلام کرده است که يک مامور پليس که در سومين سالگرد اعتراضات در اين کشور در روز جمعه در اثر وقوع انفجار مجروح شده بود، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری رويترز، وزارت کشور بحرين می گويد اين مامور پليس يکی از چهار مجروح انفجار يک خودرو در یک روستا در روز جمعه بود.

طبق اين گزارش وزارت کشور بحرين همچنين گفته است که ۲۶ متهم در ارتباط با اين اقدام «تروريستی» بازداشت شده اند.

با اين حال وزارت کشور بحرين می گويد، روستاييان شاهد اقدامات «خربکارانه» تروريست ها بودند و به همين دليل پليس می بايست با ابزار قانونی با آنها برخورد کند.

روز جمعه در سومين سالگرد آغاز اعتراضات در بحرين، منامه و چند نقطه ديگر اين کشور شاهد تجمع های اعتراضی بود. در منامه تجمعی در ميدان مرواريد برگزار شد که پليس به سوی تجمع کنندگان گاز اشک اور شليک کرد و اين تجمع به خشونت کشيده شد.

همچنین مقام‌های بحرينی از بازداشت ۲۹ فعال ضددولتی در اين کشور در ارتباط با اعتراضات روز جمعه خبر دادند.

از سه سال پيش اکثريت شيعه بحرين اعتراض‌هايی را برای برقراری نظام مشروطه آغاز کرده است٬ اما تاکنون دولت نتوانسته است برای پايان دادن به بحران در اين کشور با مخالفان به توافقی دست يابد.

در اين مدت حکومت پادشاهی سنی‌ مذهب بحرين که مخالفان خود را به ارتباط با کشورهای خارجی متهم می‌کند٬ به سرکوب اعتراض‌ها پرداخته است. درهمين حال با گسترش اعتراضات در اين کشور، کشورهای عرب حوزه خليج فارس نظير عربستان سعودی٬ امارات و کويت نيروی نظامی به بحرين اعزام کردند.

در اين ميان ايران ضمن اعتراض به سرکوب شيعيان در بحرين٬ از حضور نظاميان عربستان سعودی در اين کشور نيز انتقاد کرده است.

به گفته فدراسيون بين‌المللی حقوق بشر که مقرش در پاريس است٬ در جريان ناآرامی‌های بحرين دستکم ۸۹ تن کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG