لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

آغاز تحقیق درباره مرگبارترین سانحه هوایی برزیل


تاکنون ۱۸۹ نفر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند و به گفته مقام های برزيلی اين آمار احتمالا افزايش خواهد يافت
تاکنون ۱۸۹ نفر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند و به گفته مقام های برزيلی اين آمار احتمالا افزايش خواهد يافت

در پی وقوع مرگبارترين سانحه هوايی در برزيل، لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا رييس جمهوری این کشور دستور داد تا تحقیقاتی دراین باره انجام شود و یک گروه اپوزيسيون خواهان استعفای وزير دفاع شد.


گروه های نجات در حال جمع آوری اجساد قربانيان اين سانحه هوايی هستند و براساس آخرين خبرها تاکنون ۱۸۹ نفر در اين حادثه جان خود را از دست داده اند و به گفته مقام های برزيلی اين آمار احتمالا افزايش خواهد يافت.


اين حادثه هوايی زمانی رخ داد که يک هواپيمای ايرباس شرکت هواپيمايی «تی ای ام»، بزرگترين شرکت هواپيمايی برزيل، هنگام فرود در هوايی بارانی در فرودگاه سائوپولو، از باند خارج شد و پس از برخورد با يک ايستگاه گاز و ساختمانی متعلق به شرکت هواپيمايی آتش گرفت.


شرکت هواپيمايی «تی ای ام » در بيانيه ای تعداد مسافران را ۱۷۰ نفر و خدمه هواپيما را شش نفر ذکر کرد.


اين شرکت اوايل روز چهارشنيه ليستی از مسافران منتشر کرد ولی درباره مليت آنها سخنی به ميان نياورده است


لوييس ايناسيو لولا داسيلوا، رييس جمهوری برزيل، در همين زمينه، دستور داده است تا تحقيقاتی درباره تعميرات باند فرودگاه انجام شود.


شرکت هواپيمايی «تی ای ام » در بيانيه ای تعداد مسافران را ۱۷۰ نفر و خدمه هواپيما را شش نفر ذکر کرد

فرودگاه «گونگونیاس» شهر سائوپلو پيش از اين سانحه در دست تعمير بوده و اکنون اين فرضيه در حال قوت گرفتن است که ممکن است اين فرودگاه پيش از اتمام تعميرات و نصب سيستم تخليه آب باران مورد استفاده قرار گرفته شده باشد.


از سوی ديگر، اوکسين لورنزونی، رهبر حزب مخالف دمکرات، گفت استفاده از باند فرودگاهی که هنوز تعميرات آن تمام نشده «برابر با اقدام به قتل» است و کسانی که دراين باره مقصرند بايد روانه زندان شوند.


آقای لورنزونی همچنین خواستار استعفای والديار پيرس، وزير دفاع برزيل، و مقام های سازمان هواپيمايی اين کشور شده است.


براساس گزارش های رسيده يک نماينده کنگره برزيل نيز در اين هواپيما بوده است ولی دستيار وی از کشته يا مجروح شدن او ابراز بی اطلاعی کرد.


اين هواپيما از شهر پورتو آلگره در جنوبی ترين نقطه برزيل پرواز کرده بود و مقصد آن سائوپولو بود که دچار اين حادثه شد. اين دومين حادثه مرگبار هوايی در برزيل ظرف دو سال گذشته است.


خوزه سرا، فرماندار سائوپولو به خبرنگاران گفت که دمای هوای درون هواپيما به هزار درجه سانتيگراد بالغ می شود و به همين دليل احتمال زنده ماندن مسافران صفر است.


در واکنش به اين حادثه ، لولا داسيلوا، رييس جمهوری برزيل سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


در سپتامبر سال گذشته يک هواپيمای بوئينگ ۷۳۷ با يک جت برخورد کرد که اين حادثه ۱۵۴ کشته برجای گذاشت.


XS
SM
MD
LG