لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران؛ پیروزی استقلال مقابل راه آهن


در هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، شليک ناگهانی و تماشايی ميلاد می داودی تعادل بازی را به سود استقلال برهم ريخت و با شکست راه آهن پس از پنج بازی، تيم آبی پوش دست کم برای يک روز به دليل تفاضل گل بهتر پيشتاز ليگ برتر ایران شد.

در دقيقه ۵۷ شليک عالی و ناگهانی می داودی از فاصله نزديک به ۳۰ متری دروازه حسن رودباريان، راه آهن را غافلگير کرد و استقلال يک بر صفر پيش افتاد.

راه آهن با سود بردن از فضای خالی دو جناح چپ و راست دفاعی استقلال در نيمه نخست برتری محسوسی بر حريف داشت و در حالی دروازه طالب لو را تحت تاثير حضورهای پياپی قرار داده بود، در يک لحظه می داودی با جرقه ای ناگهانی توپ را در روی خط جريمه مهار و پس از مانوری کوتاه به دروازه راه آهن کوبيد.

اين ضربه تماشايی در دقيقه ۴۳ با برخورد به پايه راست دروازه و طی کردن عرض دروازه تا بيرون، زنگ خطری برای تيمی جوان به رهبری مهدی تارتار، سرمربی جوان راه آهن بود. اما اين تلنگر راه آهن را به خود نياورد و در حالتی همچنان تهاجمی، چند بار ديگر هم دروازه اش تهديد شد تا می داودی در زيباترين لحظه بازی تک گل پيروزی را ساخت.

راه آهن در نيمه نخست از موقعيتهای بسياری که بدست اورد از بهترين آن هم سود نبرد و بازيکن سوری اين تيم (امه) در موقعيت تک به تک توپ را به بدن طالب لو، دروازه بان به استقبال آمده کوبيد.

در آغاز نيمه دوم هم رودريگو لوپز با پاس متوسل زاده در دو قدمی دروازه از پس طالب لو بر نيامد، تا دروازه بان خوديافته استقلال شب خوبی را سپری کند. با ورود شريفات از دقيقه ۵۰ استقلال زهر بيشتری يافت و نه تنها توسط می داودی به گل پيروزی رسيد، که بارها توسط اين دو و فرهاد مجيدی پاسخ خطر آفرينی و کرنر های پياپی راه آهن را با حضورهای خطرناک در حول و حوش دروازه رودباريان پاسخ داد.

تيم استقلال: وحيد طالب لو – آندره لوييز (از دقيقه ۵۰ اسماعيل شريفات)، حنيف عمران زاده، امير حسين صادقی – پژمان منتظری، مجتبی جباری، کيانوش رحمتی، جواد شيرزاد، ايمان مبعلی (از دقيقه ۷۰ فيليپو آلوز)- فرهاد مجيدی (کاپيتان) و ميلاد می داودی (از دقيقه ۸۹ مهرشاد مومنی).

اين مسابقه در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر انجام شد.

پيروزی سپاهان با تراکتورسازی

تيم سپاهان با گل زود هنگام ابراهيم توره يک بر صفر مهمانش تراکتورسازی تبريز را شکست داد تا به اميد شکست ذوب آهن و پرسپوليس اميد با بالانشينی داشته باشد. برای ياران امير قلعه نويی تک گل پيروزی در دقيقه هفتم به ثمر رسيد. سپاهان به عنوان تيم مدافع عنوان قهرمانی همچنان روی نوار خوديابی از افت اوليه حرکت می کند.

در ورزشگاه شهر قزوين تيم پيکان نخستين پيروزی به سرمربيگری حميد عليدوستی را با نتيجه يک بر صفر در برابر تيم بالا نشين صنعت نفت بدست آورد. جهانگير عسگری در دقيقه ۵۷ تيم قعرنشين و بدون تماشاگر پيکان را صاحب سه امتياز کرد.

نفت تهران و سايپای البرز در يک بازی بی رمق به تساوی بدون گل رسيدند. محمد مايلی کهن، سرمربی تيم سايپا اين بار تيغ انتقاداتش متوجه کمبودهای ورزشگاه اکباتان بود. او با انتقاد از زمين چمن ورزشگاه اکباتان اظهار کرد:«فکر می ‌کنم که اين زمين حداقل استانداردها را هم نداشته باشد. فاصله مربيان با زمين آنقدر کم است که ما اگر يک قدم پايمان را جلوتر می ‌گذاشتيم داور به ما تذکر می ‌داد.»

مايلی ‌کهن که با يک دستگيره در به اتاق کنفرانس آمده بود، گفت:« اين دستگيره يکی از درهای ورزشگاه است که من آن را روی زمين چمن پيدا کردم. تازه درهای ديگر نيز مشکل داشتند و همين طور امکانات ديگر ورزشگاه نيز در حد استاندارد نبود. من از محمد حسن انصاری ‌فرد (مدير عامل راه آهن) که خودش بازيکن فوتبال بوده است خواهش می‌ کنم که به زمين خود بيايد و اين شرايط را ببيند. البته من که اين حرف‌ها را می ‌زنم و بعد می ‌گويند که چرا گفتی.»

مسابقه پاس و ملوان در حالی يک بر يک در همدان به پايان رسيد که تماشاگران حاضر در ورزشگاه در پايان بازی خواهان برکناری علی اصغر مديرروستا از سرمربيگری پاس بودند. گل تيم پاس را فرهاد خيرخواه در دقيقه ۷۵ و گل ملوان را محمد همرنگ در دقيقه ۸۳ به ثمر رساندند.

درگيری با نيروی انتظامی و اخراج سه بازيکن

تيم مس کرمان در ميزبانی صبای قم دو بر يک بر این تیم پيروز شد تا صبا نخستين پس لرزه اخراج ناگهانی محمود ياوری، سرمربی موفق خود را حس کند.

مرد اول اين مسابقه لوسيانو ادينيو، مهاجم برزيلی بود که با زدن هر دو گل مس بار ديگر پيشتاز گلزنان ليگ برتر شد. تک گل صبا به سرمربيگری حسن آذرنيا را نيز عليرضا نيکبخت واحدی در آخرين لحظه پايان نيمه نخست به ثمر رساند.

برپايه گزارش خبرگزاری فارس بازيکنان دو تيم مس کرمان و صبای قم در اواخر مسابقه با يکديگر درگيری فيزيکی پيدا کردند. اين درگيری با جر و بحث نامشخص حميد فرزانه مدافع تيم صبا با ادينيو در حالی شروع شد که زبان يکديگر را نمی فهميدند. سپس مهرداد پولادی هم وارد ماجرا شد و در دقيقه ۹۰ داور او را اخراج کرد تا مس ده نفره شود.

در پی اخراج او فرزاد حاتمی هم از صبا اخراج شد و او به هنگام بيرون رفتن از زمين زمين با مامور انتظامی درگيری فيزيکی پيدا کرد و نيمکت نشينان صبا نيز به حمايت از بازيکن هم تيمی با ماموران انتظامی درگير شدند.

به دنبال اين کشمکشها بازيکنان دو تيم نيز در داخل زمين با يکديگر درگيری فيزيکی پيدا کردند و داود حقی از صبا پس از پايان مسابقه از ميدان اخراج شد.

فولاد در اهواز با يک گل شاهين بوشهر را شکست داد.

مسابقه های هفه سیزدهم شنبه هشتم آبان با بازی پرسپوليس مقابل استيل آذين در ورزشگاه آزادی تهران و شهرداری با ذوب آهن در تبريز ادامه می یابد.
XS
SM
MD
LG