لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۳

آخرين آمار تلفات انفجار شيراز:۱۰کشته و ۱۶۰ زخمی


منابع بیمارستانی در شیراز بامداد روز یکشنبه اعلام کردند که در انفجار در حسينيه سيد الشهدا در مرکز این شهر ده نفر کشته و ۱۶۰ نفر زخمی شده اند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گزارش داده است در انفجاری که در یک حسینیه در شهر شیراز در ساعت بیست و یک پانزده دقیقه شنبه رخ داده است، تعدادی کشته و زخمی شده اند.


پیشتر خبرگزاری های ایران گزارش داده بودند که در این انفجار هشت نفر کشته و ۶۶ نفر زخمی شده اند.


به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ زمانی، فرمانده انتظامی شيراز، گفته بود که تعداد تلفات حادثه بمب گذاری درکانون مذهبی رهپويان وصال شيراز تاکنون به ۶۶ نفر و تعداد کشته شدگان به هشت نفر است.


در همین حال، به گزارش خبرگزاری نيمه رسمی فارس، اين انفجار پس از نماز مغرب و عشا و به هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد، دبير ستاد نماز جمعه استان فارس، رخ داده است.


طبق این گزارش اين انفجار در جريان جلسات هفتگی کانون «ره پويان وصال» که به بررسی ديگر مذاهب به ويژه «وهابي و بهایي» می پرداختند، رخ داده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، هم‌اينک آمبولانس‌ها و گروه‌های آتش‌نشانی با حضور در محل در حال عمليات امداد و نجات و اطفای حريق هستند.


اين خبرگزاری همچنين اضافه کرده است که در حدود « ۲۰ نفر در اين حادثه زخمی شده‌اند که حال ۳ نفر از آنان وخيم گزارش شده است».


به گزارش خبرگزاری فارس در اين حادثه به دبير ستاد نماز جمعه استان فارس آسيبی نرسيده است.


براساس این گزارش ها، سازمان بهداشت و درمان استان فارس از تمامی پرستاران شهر شيراز خواسته است تا در محل کار خود حضور يابند.


تحقیق درباره انفجار


در همين حال، محمد رضا حدائق، معاون سياسی- امنيتی استاندار فارس، گفت:«علت انفجار در مرکز فرهنگی - مذهبی رهپويان وصال شيراز واقع در حسينيه سيد الشهدا در دست پيگيری است».


به گزارش ايرنا، معاون سياسی- امنيتی استاندار فارس خبر وقوع انفجار دراين حسينيه را تاييد کرد و گفت:« علت دقيق اين حادثه در دست پيگيری است».


به گفته آقای حدائق« انفجار در قسمت انتهايی حسينيه رخ داده است .»


براساس گزارش های دریافت شده، در اثر اين انفجار شيشه‌های برخی مناطق مسکونی اطراف حسينيه نيز شکسته شده است.


در همین زمینه، يکی از شاهدان عينی انفجار کانون فرهنگی ره پويان وصال شيراز به خبرگزاری فارس گفته است که اين انفجار پس از سخنرانی آقای انجوی نژاد و در قسمت مردان اين حسينيه رخ داده است.


سعيده قربانی، بیست ساله، گفته است:«هنگام انفجار بمب حسينيه کاملا پر بود و فکر می‌کنم که در حدود ۸۰۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند».


اين حسينيه در خيابان شهيد آقايی و در مرکز شهر شيراز واقع شده است.


هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.


XS
SM
MD
LG