لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

پيروزی سايپا و استقلال برای حفظ پيشتازی


سایپا همچنان در صدر جدول قرار دارد
سایپا همچنان در صدر جدول قرار دارد

درهفته دوازدهم ليگ برترفوتبال باشگاه های ايران سايپا واستقلال تهران با پيروزی بر حريفان هم چنان درصدرجدول مسابقات باقی ماندند.


سايپا دربرابر ذوب آهن اصفهان توانست با گل داريوش يزدانی در ثانيه های آخر به پيروزی دو بر يک دست يابد.


اين پيروزی باعث شد تا ياران علی دايی در پايان دور دوازدهم با ۲۷ امتياز همچنان پبشتاز جام برتر خليج فارس باشند . استقلال با تک گل محسن يوسفی بر همنام خود در اهواز پيروز شد، تا چسبيده به سايپا( ۲۷ امتياز) رقابت برای قهرمانی را ادامه دهد .


پايان تساوی ها با پيروزی بر صبا


در حالی که دو تيم صدر جدول رده بندی هر سه امتياز پيروزی را از آن خود کردند، پرسپوليس هم طلسم تساوی ها را با پيروزی يک بر صفر بر صبا باتری شکست .


نيمه نخست با وجود حمله های بازيکنان مصطفی دنيزلی ترک، بدون گل پايان يافت . در دقيقه ۵۲ مهرداد معدنچی در ورزشگاه بزرگ تهران تک گل تيم پر هواخواه را به ثمر رساند .


بعد از اين گل صبا حالت تهاجمی به خود گرفت تا از شکست بگريزد . اما با اين که از دقيقه ۷۶ پژمان نوری به دليل دو اخطاری شدن، ده نفری شد، ياران صبا باتری از دستيابی به گل تساوی بخش باز ماندند.


پرسپوليس در شراطی سه امتياز کامل را بدست آورد، که با نبود چند بازيکن ثابت، از ياران ذخيره سود برد و در ميانه ميدان محمد پروين ( فرزند علی پروين، بازيکن و مربی پيشين تيم ملی وپرسپوليس) بازی کرد و دنيزلی در پايان از او رضايت داشت .


پرسپوليس با وجود برد همچنان درشرايطی نامتناسب ومتفاوت با گذشته های دور خود قرار دارد .اين تيم برای رسيدن به موقعبت استقلال و سايپا ، در ديدارهای بعدی بايد در مدار پيروزی گام بردارد .


به ويژه که استقلال بعد از ناکامی در برابر پرسپوليس، به عنوان تيم مدافع عنوان قهرمانی ، حرکتی قابل قبول و پيروزی بار داشته و ظاهرا از مسايل حاشيه ای فاصله گرفته است .


درخشش يوسفی در اهواز


شايد بتوان گفت که نمايش استقلال در اهواز به نوعی شبيه حرکت پرسپوليس در ورزشگاه صد هزار نفری بود . برتری در نيمه اول و حفظ تک گل در نيمه برتری حريف .


محسن يوسفی در اهواز هم برای تيم تهرانی خوب بازی کرد و هم يک گل تماشايی و غافلگيرانه در دقيقه ۳۳ برای پيروزی به استقلال اهواز زد. اهوازی ها از حمله های نيمه دوم خود نتيجه نگرفتند .


سايپا بدون دايی


استقلال با امتيازی برابر با سايپا تنها به لحاظ تفاضل گل از تيم علی دايی عقب تر است .


اين بار سايپا دايی را در پيشانی حمله اش نداشت ، وهمين طور احمد مومن زاده را. اما اين بار ارزش کار دايی از روی صندلی مربيگری نمود کرد، که بعد از نيمه اول بد تيم تهرانی، درنيمه دوم سايپا صاحب توپ و ميدان شد.


در اوايل نيمه مربيان، با اشتباه دروازه بان سايپا ، مردان ذوب آهن در ورزشگاه کرج ( خانه سايپا ) به برتری رسيدند . اين گل به دنبال خطای محمدی و با ضربه پنالتی رجب زاده به ثمر رسيد .


گل تيم مهمان را محسن خليلی پاسخ داد و در حالی که بازی با نتيجه يک بر يک در حال پايان بود، داريوش يزدانی مانع سقوط سايپا از بالای جدول رده بندی شد.


پاس در نخستين تجربه اين فصل مربيگری هما يون شاهرخی، با نتيجه يک بر دو در زمين تيم پيکان باخت . برای پيکان طهماسبی وحيدری و برای پاس علی کريمی گلزنی کردند.


راه آهن هم در تهران پس از برکناری مربی اش، با مربيگری اکبر ميثاقيان نتيجه ای بهتر از تساوی بدون گل در برابر ملوان نگرفت .


تيم های شيرازی برق و فجر به تساوی يک بر يک رسيدند . مطوری برای برق و ايمانی به دروازه تيم خود و به سود فجر گل زدند .


تساوی يک بر يک سپاهان و مس کرمان در اصفهان، نمايی از درگيری تماشگران دو تيم با يکديگرداشت . برای ميزبان عقيلی و برای مس صابر ميرقربانی گل زدند .


شکست ديگری در مشهد


تيم فولاد اهواز در خانه ابومسلم با تک گل سعيد خانی تن به شکستی ديگر داد . قهرمان اسبق جام در شرايطی نا مطلوب در ته جدول رده بندی قراردارد. محمد مايلی کهن و کادر مربيگری فولاد روی خط قرمزی می بيند که هفته پبش مربيان تيمهای راه آهن و پاس روی آن قرار گرفتند و اخراج شدند .


XS
SM
MD
LG