لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

هفته سی و چهارم ليگ برتر: تساوی پرسپوليس با سپاهان و سقوط مقاومت


تیم مقاومت شيراز
تیم مقاومت شيراز
در نخستين روز از سی و چهارمين و آخرين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيمهای پرسپوليس و سپاهان، قهرمان پيش هنگام رقابتها، به تساوی يک بر يک رسيدند و مقاومت شيراز با تساوی بدون گل در زمين راه آهن به ليگ يک سقوط کرد.

درحضور کمتر از ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران دو تيم بازی کند و بدون گلی را در نيمه نخست ارائه دادند. اما با گل هشيارانه هادی نوروزی در دقيقه ۴۷ پرسپوليس به برتری دست يافت و بازی شکل بهتری به خود گرفت. پرسپوليس به گل دوم هم دست يافت که داور کنار آن را آفسايد اعلام کرد تا سپاهان فرصت گل تساوی را داشته باشد. گل تساوی بخش با ضربه دقيق و فنی مهدی کريميان در دقيقه ۷۷ به ثمر رسيد.

در پايان این بازی سپاهان ۶۷ امتيازی جشن قهرمانی نهمين دوره ليگ را در ورزشگاه آزادی برپاکرد و پرسپوليس با ۵۳ امتياز در پله چهارم ايستاد تا در بعد از ظهر جمعه اميد بسياری به مقام قهرمانی جام حذفی داشته باشد.

پرسپوليس: عليرضا حقيقی، سپهر حيدری، شيث رضايی (کاپيتان)، جلال اکبری، مهدی شيری، تياگو، حميد علی عسگر، مجتبی زارع (از نيمه دوم عليرضا محمد)، حسين بادامکی، محمد منصوری (از دقيقه ۶۷ وسلی برزيليا) و هادی نوروزی. سرمربی: علی دايی.

سپاهان: مهدی رحمتی، هادی عقيلی، محسن بنگر، احسان حاج صفی، احمد جمشيديان، جلال حسينی، شاهين خيری (از دقيقه ۴۹ فرزاد حاتمی)، مهدی کريميان (از دقيقه ۸۷ حسين پاپی)، محرم نويدکيا (کاپيتان)، عماد رضا (از دقيقه ۷۴ علی مولايی)و ابراهيم توره.
سرمربی: امير قلعه نويی.

جنگ برای ماندن


علاوه بر رقابت سنگين و سنتی پرسپوليس با سپاهان، بعد از ظهر سه شنبه دو پيکار هم جنگی برای گريز از سقوط سومين تيم ليگ برتری به دسته اول بود. پيش از اين تيمهای ابومسلم مشهد و استقلال اهواز به دسته پايين تر سقوط کرده بودند.

در اين تنگنا حساس ترين نبرد بين راه آهن شهرری و مقاومت شيراز در ورزشگاه اکباتان بود که تساوی بدون گل به سقوط تيم شيرازی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در اين مسابقه هواداران تيم ملوان برای حمايت از محمد احمدزاده، سرمربی انزلی چی تيم مقاومت به ورزشگاه آمدند که به شدت از سوی ماموران کنترل شدند و برای ورودشان به ورزشگاه هم مشکل به وجود آوردند. غلامحسين پيروانی، سرمربی پيشين مقاومت هم برای کمک روحی به تيم شيرازی به ورزشگاه آمده بود. دو مسابقه ديگر هم با تساوی پايان يافت.

در ورزشگاه کوچک ولی پرتماشاگر همدان هم حدود ۱۰۰۰ تماشاگر هوادار تراکتورسازی برای تماشای جنگ بقای پاس ميزبان آمدند. نيمه نخست با تک گل فرهاد خيرخواه در دقيقه ۲۹ به سود تراکتورسازی پايان يافت. اما پاس با اين که يک ضربه پنالتی را هم هدر داد حيدری در دقيقه ۸۶ پاس را به گل تساوی رساند تا پاس از سقوط بگريزد.

سردار کريم ملاحی، مدير عامل باشگاه پاس در پايان بازی به خبرنگاران گفت که مجريان دو برنامه تلويزيونی به دليل گرايش سياسی با پاس مخالف بودند. او گفت:«به دليل شعارهای مذهبی که بر روی پيراهن پاس درج می ‌کرديم آنها علاقه‌ای به تيم ما نداشتند».

سايپا هم در خانه صبای قم نيمه نخست را با برتری دو بر يک به پايان رساند، اما در پايان به تساوی دو بر دو رضايت داد. محسن بياتی نيا در دقيقه دوم به صبا برتری داد، اما سعيد يوسف‌زاده در دقيقه ۱۰ و امين منوچهری در دقيقه ۲۸ سايپا را پيش انداختند. در دقيقه ۷۶ داوود حقی برای صبا گل تساوی بخش را به ثمر رساند.

تيمهای استقلال اهواز و استيل آذين در اهواز يک بر يک شدند و فولاد اهواز در زمين شاهين بوشهر يک بر صفر برنده شد.

آخرين مسابقه های ليگ نهم بين تيمهای پيکان با استقلال در قزوين، مس با ابومسلم مشهد در کرمان و ذوب آهن با ملوان در اصفهان روز چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت برگزار می شود.
XS
SM
MD
LG