لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۹

آغاز جشن های سال ۲۰۰۹ ميلادی در جهان


بيش از يک و نيم ميليون نفر در سيدنی استراليا سال نو ميلادی را جشن گرفتند.(عکس: AFP)
بيش از يک و نيم ميليون نفر در سيدنی استراليا سال نو ميلادی را جشن گرفتند.(عکس: AFP)

بيش از يک و نيم ميليون نفر در سيدنی استراليا سال نو ميلادی را جشن گرفتند و در شهر نیویورک آمريکا نیز تدارک برای اين جشن ها، چهره شهر را تغيير داده است.


سيدنی استراليا نخستين شهر بزرگی بود که در آن زنگ ها برای سال ۲۰۰۹ به صدا در آمد. اين در حالی است که «تايمز اسکور» نيويورک آماده پذيرايی از صدها هزار نفر برای جشن های سال نو شده است.


بيش از يک و نيم ميليون نفر شامگاه چهارشنبه در سيدنی آغاز سال ۲۰۰۹ را در کنار «خانه اپرای» اين شهر جشن گرفتند. هزينه آتش بازی و جلوه های ويژه اين مراسم معادل سه و نيم ميليون دلار ارزيابی شده است.


سال ۲۰۰۸ در حالی به پايان می رسد که بحران مالی، اقتصاد جهانی را تا لبه سقوط برد.


گلوريا آريو، رييس جمهور فيلپين، ابراز اميدواری کرد که روز های بهتر در پيش باشد، اين در حالی است که در هنگ کنگ، بسياری به دليل نگرانی از سقوط ارزش پول از پيوستن به جشن های سال نو خودداری کردند و در مالزی نیز دولت به دليل وضعيت اقتصادی از جشن های سال نو حمايت مالی نکرد.


حملات هوايی اسرائيل عليه غزه از ديگر رويدادهای پايانی سال ۲۰۰۸ بود که جشن های سال نو را تحت تاثير قرار داد.


در دبی مراسم آتش بازی برای سال نو که قرار بود در مقابل هتل «آتلانتيس» انجام شود به دليل دستور مقامات دولت امارات متحده عربی لغو شد.



نمایی از میدان تایمز اسکور در نیویورک که انتظار می رود نزدیک به یک میلیون نفر به خاطر جشن سال در آن حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، دولت امارات متحده عربی در راستای همبستگی با فلسطينی های ساکن نوار غزه برگزاری هر نوع جشن سال نو را در اين کشور حاشيه خليج فارس ممنوع کرده است.


جشن های سال نو ميلادی يکی از شلوغ ترين ايام برای هتل ها و رستوران ها است، اما به نظر می رسد دستور مقامات امارات پيامدهای ناخوشايندی برای اين اصناف به دنبال داشته باشد.


هتل «برج العرب» برای برنامه جشن سال نو خود، شامل شام، نوشيدنی و موسيقی، ورودی معادل دو هزار و ۶۹۷ دلار برای هر نفر تعيين کرده بود. به نظر می رسد اين برنامه با دستور مقامات امارات برگزار نشود.


در کشورهای اردن و مصر دو کشور همسايه اسرائيل نيز کنسرت های موسيقی لغو شده اند.


وزارت فرهنگ و اطلاعات مصر برنامه رسمی برای جشن سال نو را لغو کرده است. در اين جشن قرار بود محمد منير، ستاره موسيقی اين کشور، برنامه اجرا کند.


این در حالی است که در آمریکا هيلاری کلينتون همراه با بيل کلينتون، رييس جمهوری سابق این کشور، در جشن های سال نو در «تايمز اسکور»، در منهتن نيويورک، حضور یافتند و همراه با صدها هزار نفر دیگر از سال ۲۰۰۹ استقبال کردند.


هيلاری کلينتون و بيل کلينتون به همراه جمعيت حاضر در «تايمز اسکور» ۶۰ ثانيه آخر سال ۲۰۰۸ و تحویل سال را شمردند.


در این جشن، هر ساله يک کره کریستال و نورانی در ساعت ۱۱:۵۹ شب ۳۱ دسامبر، به عنوان نماد تحویل سال همراه با شمارش معکوس تحويل سال نو به صورت عمودی به سمت پايين به حرکت در می آید.


بر اساس پيش بينی ها، انتظار می رود که نزديک به يک ميليون نفر در مراسم جشن «تايمز اسکور» شرکت کنند.


XS
SM
MD
LG