لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

برتری پرسپوليس مقابل صدرنشين ليگ برتر


در نخستين بازی از هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس ۳-۱ بر فولاد خوزستان غلبه کرد تا ضمن قطع کردن نوار بردهای متوالی فولاد، با روحيه ای مناسب به استقبال شهرآورد تهران برود.

اين نتيجه با توقف سپاهان و شکست نفت همراه شد تا پرسپوليس با ۱۳ امتياز به رده سوم صعود کند. فولاد به رغم اين شکست همچنان با ۱۵ امتياز صدرنشين است اما استقلال تهران در صورت برتری مقابل تيم همنام خوزستانی، فولاد را به رده دوم سوق خواهد داد.

پرسپوليس در پنحمين دقيقه با اشتباه ارشاد يوسفی دروازه بان فولاد و گل به خودی فرزاد حاتمی پيش افتاد تا جو سنگين ناشی از نتايج ضعيف هفته های اخير را در همان آغاز مسابقه بشکند. اين توپ از خط گذشت اما تور را لمس نکرد. پيمان يوسفی گزارشگر بازی معتقد بود پيش از به ثمر رسيدن گل، محسن بنگر بازيکن پرسپوليس در موقعيتی مشکوک به آفسايد قرار داشته.

در روزی که به صلاح ديد علی دايی، محمد نوری کاپيتان پرسپوليس روی نيمکت نشسته بود، هفت دقيقه بعد از گل نخست، سيدجلال حسينی کاپيتان سرخپوشان موفق شد کرنر ارسالی را با ضربه سر به تور بنشاند. اين کرنر با حرکات انفرادی اميد عاليشاه به دست آمده بود.

در دقيقه ۶۹ پاس پيام صادقيان در محوطه جريمه فولاد به مهدی سيدصالحی رسيد و او نيز توانست گل سوم را بزند. اين مهاجم در ادامه بازی، موقعيت تک به تک خود را به سينه يوسفی کوبيد. تک گل فولاد هم در دقيقه ۹۴ توسط اسماعيل شريفات با شوتی زيبا از روی خط محوطه جريمه به ثمر رسيد. شريفات به عنوان بازيکن جايگزين به ميدان آمده بود.

پرسپوليس که هفته آينده بايد مقابل استقلال بازی کند، با برد روحيه بخش به ديدار رقيب ديرينه خواهد رفت. فولاد پيش از اين بازی پنج برد متوالی داشت و فقط هفته اول به سپاهان باخته بود.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، ميثم حسينی، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، اميد عاليشاه، محمد خانزاده، مهرداد کفشگری (دقيقه ۸۴ محمد نوری)، مهدی سيدصالحی (دقيقه ۸۸ يونس شاکری)، قاسم دهنوی، پيام صادقيان (دقيقه ۹۰ غلامرضا رضايی) و رضا حقيقی بازی کردند. داور مسابقه، اميد عاليشاه را در نيمه دوم اخراج کرد تا اين مهره کليدی پرسپوليس، شهرآورد تهران را از دست بدهد.

حسين فرکی سرمربی فولاد در پايان بازی گفت: گل اولی که خورديم توپ به تور نرسيد اما گل شد. اگر تمرکز داشتيم اين گل را نميخورديم و نهايت بدشانسی ما بود. خيلی از نتايج فوتبال زمانی به نفع شما رقم ميخورد که گل اول را ميزنيد و وقتی گل اول را بخوری احتمال باخت تيم زياد است.

علی دايی سرمربی پرسپوليس معتقد بود نتيجه بازی بايد چهار يا پنج بر صفر به سود تيمش ميشد. او گفت: عاليشاه کار بچگانه ای کرد و خيلی راحت کارت گرفت. دربی شرايط خاص خودش را دارد و هر فردی آماده باشد وارد ميدان خواهد شد. حسين ماهينی مصدوم بود. دو روز با ما تمرين نکرد و شايد اگر بود هم از او استفاده نميکردم، چون خانزاده از روز اول خوب تمرين ميکند و هماهنگی مناسبی با خط دفاع دارد.

نتايج ساير بازيها

ذوب آهن ۳ نفت ۲

مهدی رجب زاده، روح الله عرب و اسماعيل فرهادی به تيمی گل زدند که هفته گذشته پرسپوليس را مغلوب کرده بود. نفت اگر اين بازی را ميبرد صدرنشين ميشد اما دو گل علی قربانی و احمد آل نعمه حتی برای رهايی اين تيم از شکست هم کافی نبود.

لوکا بوناچيچ سرمربی ذوبآهن گفت: فارغ از دقايق پايانی که شرايط سخت شده بود، خوب بازی کرديم. در واقع بايد بگويم فوتبال انگليسی بازی کرديم و به جز نتيجه ۳ بر ۲ که ميتوانست ۳ بر صفر باقی بماند از اين پيروزی خوشحاليم.

راه آهن ۱ گسترش ۲

ابتدا حسين پاشايی کاپيتان راه آهن تيمش را پيش انداخت اما عليرضا نقي زاده گل مساوی را زد و مهرداد بايرامی نيز گل دوم را به ثمر رساند تا خودش را به صدر جدول گلزنان برساند.

صبا ۳ فجر سپاسی ۰

اکبر صادقی، فريد بهزادی کريمی و ابوالفضل ابراهيمی با گلهای خود شکست سنگينی را به فجر تحميل کردند. دو گل صبا در دقايق ۹۳ و ۹۴ به ثمر رسيد. صبا در اين بازی يک پنالتی را هم توسط رضا عنايتی از دست داد. محمد مايلی کهن سرمربی صبا گفت: عنايتی خودش توپ را برداشت و پشت ضربه قرار گرفت، ما هم چيزی نگفتيم.

تراکتورسازی ۱ سايپا ۰

محمد نصرتی در دقيقه ۸۹ يکی از حساسترين گلهای هفته را زد تا طلسم گل نزدن شاگردان مجيد جلالی را بشکند و هر دو تيم تبريزی تراکتورسازی و گسترش، هفته ششم را با پيروزی به پايان برسانند.

جلالی پس از پيروزی تيمش درباره شعارهايی که در حمايت از اوليويرا سرمربی سابق تراکتورسازی سرداده شد، گفت: به بازيکنان گفتم شما به اين حرفها کاری نداشته باشيد. اين هجمه ها عليه من است، به هواداران قول ميدهم که يک جام ميگيريم و از آنها ميخواهم که دو دسته نشوند، با شناختی که من دارم حتماً فوتبال زيبايی از تراکتورسازی ميبينند و بهتر از اين خواهيم شد. امروز شکست سايپا را رقم زديم، در حاليکه در دو سال گذشته نتوانسته بوديم اين تيم را مغلوب کنيم.

مس ۱ ملوان ۳

سهيل رحمانی، جلال رافخايی و مهدی دغاغله با گلهايشان، پيروزی دور از انتظار خارج از خانه را برای ملوان رقم زدند. آنهم در شرايطی که اين تيم هفته قبل در بندرانزلی به ذوب آهن باخته بود. سمير بکريچ تک گل مس کرمان را زد.

دراگان اسکوکيچ سرمربی ملوان در نشست خبری گفت مس را به خوبی آناليز کرده بوديم، نقاط ضعف و قوتش را ميشناختيم و از همانجا به اين تيم ضربه زديم.

محمود ياوری سرمربی مس در واکنش به اعتراض خبرنگاران محلی درباره نتايج ضعيف اين تيم گفت: به افرادی که تيم را بستهاند اعتراض کنيد، يعنی مديرعامل و فردی به نام لهراسبی. نميتوانيد مرا وادار به استعفا کنيد، من اين کار را نميکنم ولی اگر بهتر از من سراغ داريد برويد بياوريد.

داماش ۱ سپاهان ۱

رادومير جالوويچ در نيمه اول برای سپاهان و روح الله سيف الهی در نيمه دوم برای داماش گل زدند. زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان درباره جدايی مجتبی جباری از تيمش گفت: جباری را آورده بوديم تا جايگزين محرم نويدکيا کنيم و مسئوليت تيم را بر عهده بگيرد، اما رفتار خاصی از خود بروز داد و انگيزه لازم برای بازی کردن در سپاهان را نداشت. مصاحبه کرد که ميخواهد از فوتبال خداحافظی کند، ما جباری را با تفکراتش تنها گذاشتيم تا تصميم بگيرد.
XS
SM
MD
LG