لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

گردباد پايلين ساحل شرقی هند را در نورديد


گزارش ها حاکی است که گردباد «پايلين» به سواحل شرقی هند رسیده است. در حدود نیم میلیون نفر از ساکنان دو ایالت آندرا پرداش و اوریسا برای در امان ماندن از این گردباد به مناطق امن پناه برده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، گردباد پايلين شامگاه شنبه ۱۲ اکتبر به وقت محلی ايالت های اوريسا و آندرا پرادش را در نوردید.سرعت بادهای اين گردباد در حدود ۲۱۰ کیلومتر گزارش شده است.


رويترز اضافه کرده است که دست کم پنج تن تاکنون در حوادث مرتبط با گردباد پايلين کشته شدند.

پیشتر يک مقام فجايع ملی هند گفته بود که اين گرباد قدرتمند مناطق پرجمعيتی را در می نوردد که بيش از ۱۲ ميليون تن در آنها زندگی می کنند.

طبق اين گزارش ساعاتی پيش از رسيدن اين گرباد، باران و بادهای شديد باعث شکسته شدن درخت ها، بسته شدن جاده ها و قطع برق دربرخی از مناطق ساحلی شرق هند شده است.

مقام های مسئول هند هشدار داده اند که اين گرباد احتمالا تخريب گسترده ای برجای خواهد گذاشت و به همين خاطر از اين ساکنان اين مناطق خواسته اند تا به محل ها امن تر پناه ببرند.

شاهيندرا ردی، معاون سازمان «فجايع ملی هند» گفته است: اين يکی از بزرگترين عمليات تخليه ساکنان يک منطقه در تاريخ هند است.

کنال شاه، رييس گروه امداد واکنش های اضطراری بين المللی، نیز گفته است که در طوفانی با اين گستردگی اين احتمال دارد مناطق ساحلی و خانه های در اين مناطق به کلی از بين بروند.

به گزارش رويترز، مرکز هواشناسی نيروی دريايی آمريکا اعلام کرده است که بادهای اين گردباد در سطح دریا حدود ۳۱۴ کيلومتر در ساعت سرعت داشته اند.

رويترز اضافه کرده است که در سال ۱۹۹۹ حدود ۱۰ هزار نفر در همين منطقه بر اثر يک توفان قدرتمند جان خود را از دست دادند.
XS
SM
MD
LG