لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۳

« حزب‌الله از احمدی ‌نژاد عبور نکند»


 سعید قاسمی
سعید قاسمی
سعيد قاسمی از فرماندهان دوران جنگ سپاه با تاکيد براينکه « حزب‌الله از احمدی ‌نژاد عبور نکند » گفته « اگر کليد عبور از احمدی ‌نژاد را بزنيم و بگوييم اين هم که حسابش تمام شد، برويم دنبال کس ديگری بگرديم، به چيز بهتری نمی رسيم.»

سعيد قاسمی که رييس فعلی بنياد حفط ارزش های جنگ است ، در گفت وگو با «رجا نيوز» همچنين عبور جناح حاکم از احمدی نژاد را « اشتباه تاريخی » اين جناح توصيف کرده و گفته « حزب‌الله نبايد اين اشتباه تاريخی را بکند و فکر کند آن طرف خبری هست. بايد منطقی باشيم. آقای احمدی‌نژاد بايد به برخی مسائل توجه داشته باشد که با بعضی کارها چه مقدار جذب می ‌شوند و به‌ازای آن از طيف حزب‌اللهی ‌ها چقدر ريزش می ‌کنند.»

وی اظهارات چند ماه اخير احمدی نژاد درباره ملی گرايی را « اقدام تاکتيکی » برای جذب طيف خاکستری افکار عمومی در ايران دانسته و گفته که « احمدی نژاد نمی ‌تواند در تلويزيون بنشيند و بگويد که‌ای طرفداران ، برای چه هدفی دارم با اين تاکتيک جلو می‌روم.»

اين فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ در عين حال گفته « اين نقص هم وجود دارد که وقتی منطق يک تاکتيک برای حزب الله روشن نيست ، اينطور می ‌شود که در ۳۰ شب ماه رمضان ، در هيات ها به احمدی نژاد انتقاد می کنند و اين وضعيت پيش می آيد که هر حزب‌اللهی در دور دوم احمدی نژاد دوست دارد نقش اپوزيسيون را بازی کند و کل دولت را زير سوال ببرد. »

طبق این گزارش وی گفته که آيت الله خامنه ای برای جلوگيری از ريزش نيروهای حزب الهی در حمايت از دولت ، به آن ها توصيه کرده که « مسائل فرعی را اينقدر بزرگ نکنيد.»

اظهارات محمود احمدی نژاد، در اواخر شهريور ماه سال جاری در خصوص «منشور کوروش» و «نمونه» مديريت ايرانی دنيا خواندن اين منشور باعث واکنش هاي تندی در جناح اصولگرايان شد .

حسين شريعتمداری، نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان، در سرمقاله اين روزنامه در ۲۹ شهريور نوشته بود که اظهارات محمود احمدی نژاد «موجی از حيرت و تاسف» در پی داشته است.

حسين شريعتمداری نوشته بود:« جناب احمدی نژاد از منشور کوروش چه انتظاری دارند که آن را به جای اسلام عزيز می گذارند و عرق شرم بر پيشانی ملت پاکباخته و ايران دوست می نشانند؟»

علی لاريجانی، رييس مجلس، نيز اظهارات محمود احمدی نژاد در برجسته کردن «کوروش» را اشتباه ارزيابی کرده بود.

در همين زمينه، فاطمه رجبی همسر غلامحسين الهام سخنگوی پيشين دولت محمود احمدی نژاد، که از حاميان رييس دولت دهم بود، نيز از اظهارات محمود احمدی نژاد درباره کوروش انتقاد کرد.

وی گفته بود:«در شأن يک رئيس جمهوری نبود که نيم ساعت از وقت مردم را به مطالب اينچنينی اختصاص دهد که در کتب سال پنجم ابتدايی مطرح شده بود.»

فاطمه رجبی گفته بود:« متاسفانه با توجه به بحث‌هايی که اکنون آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌کند ما شاهد يک واژگونی گفتمانی در دولت دهم هستيم.»

وی اظهارات کنونی احمدی‌نژاد و نزديکانش را افتادن در ورطه باستان‌گرايی خطرناک توصيف کرده بود. فاطمه رجبی، در دوران دولت نهم کتابی با عنوان «احمدی نژاد معجزه هزاره سوم » در تمجيد از محمود احمدی نژاد نوشته بود.
XS
SM
MD
LG