لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۲

سايت های مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت «هک» شدند


يک روز پس از آنکه اکبر هاشمی رفسنجانی صندلی رياست مجلس خبرگان را به محمدرضا مهدوی کنی واگذار کرد، سايت های مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت «هک» شده و اطلاعیه ترحیم اکبر هاشمی رفسنجانی روی آنها منتشر شد.

در حالی گفته می شود سايت مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت «هک» شده اند که در گزارش ها فقط به انتشار یک خبر، يعنی اطلاعيه ترحيم اکبر هاشمی رفسنجانی، اشاره شده است و گزارشی در خصوص انتشار دیگر اخبار «جعلی» در این دو وب سایت منتشر نشده است.

خبر منتشر شده در وب سایت مجلس خبرگان حاوی تصوير اطلاعيه ترحيمی بود که درگذشت رئيس سابق مجلس خبرگان رهبری از سوی هيئت رئيسه و اعضای اين مجلس تسليت گفته شده بود.

تصویری از وب سایت مجمع تشخیص مصلحت که گفته می شود هک شده بود
محمد هاشمی، رئيس دفتر آيت الله هاشمی رفسنجانی، در واکنش به قرار گرفتن این در سايت دبيرخانه خبرگان، با بيان اينکه شخصاً اين خبر را ديده، گفته است، آيت الله هاشمی رفسنجانی نيز پس از اطلاع از آن تنها خنديده است.

محمد هاشمی همچنین گفت : «از آنجا که مسئوليت دبيرخانه مجلس خبرگان با آيت الله يزدی است و فرزند ايشان مجيد يزدی مسئوليت سايت خبرگان رهبری را بر عهده دارد با ايشان تماس گرفتيم و به ما اعلام کرد که سايت هک شده است و ما در حال خارج کردن آن هستيم.»

محمد هاشمی در پاسخ به اينکه آيا آقای هاشمی رفسنجانی هم از اين خبر مطلع شده اند گفت: «بله و از شنيدن آن خنديدند»

محمد هاشمی همچنین در گفت وگو با خبرگزاری فارس نسبت به هويت عاملان انتشار اين اطلاعیه يا حمله سايبری به سايت های مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت ابراز بی اطلاعی کرده است.

در همین زمینه، خبرگزاری فارس در خصوص هک شدن سايت مجمع تشخيص مصلحت نظام، نوشته است، در خبر منتشر شده در وب سايت مجمع «درگذشت رئيس مجمع و پيامی از سوی رهبر» جمهوری اسلامی در اين زمينه منتشر شده که متن آن با متن پيام اعضای مجلس خبرگان در سايت دبيرخانه اين مجلس مشابه است.

وب سايت های مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری در حالی هک شده و خبر «درگذشت» اکبر رفسنجانی در آن درج شده است که روز سه شنبه با نامزد نشدن آقای رفسنجانی، محمدرضا مهدوی کنی، دبير جامعه روحانيت مبارز، که از سوی هواداران دولت و رهبر جمهوری اسلامی ايران برای رياست مجلس خبرگان نامزد شده بود، توانست با کسب ۶۳ رای، رياست خبرگان را برای دو سال آينده از آن خود کند.

در هفته های اخير و به ويژه در آستانه انتخابات مجلس خبرگان، رسانه های نزديک به دولت و رهبر جمهوری اسلامی ايران تبليغات گسترده ای را عليه آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده وی صورت دادند.

همزمان فيلمی از افرادی که گفته می شود حزب اللهی و بسيجی بوده اند در اينترنت منتشر شده که در آن با «الفاظ رکيک» به فائزه هاشمی توهين شده است.
XS
SM
MD
LG