لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

گیتس خواهان افزايش نيروها در افغانستان شد


رابرت گیتس وزیردفاع آمریکا در دیدار با حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان درباره مقابله با شورشیان طالبان گفت وگو کرد
رابرت گیتس وزیردفاع آمریکا در دیدار با حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان درباره مقابله با شورشیان طالبان گفت وگو کرد

رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا روز جهارشنبه ۱۷ ژانويه گفت احتمالا از جرج بوش در خواست خواهد کرد تا نيروهای نظامی بيشتری برای مقابله با شورشيان طالبان به افغانستان اعزام کند..


به گفته آقای گيتس فرماندهان نظامی آمريکا در افغانستان پيشنهاد افزايش نيروها را مطرح کرده اند. او گفت:«مهم اين است که ما نگذاريم موفقيت های بدست آمده ازميان برود و ابتکار عمل را دردست داشته باشيم».


وزير دفاع آمريکا گفت دليلی وجود ندارد که عقب نشست کرد و اجازه داد تا طالبان دوباره خود را سازماندهی کند.


در حال حاضر بيش از ۲۴ هزار نيروی نظامی آمريکايی در افغانستان حضور دارند که نزديک به ۱۱ هزار نفر از آنها تحت فرماندهی ناتو قرار دارند

به گزارش خبرگزاری آسوسيتدپرس، به گفته فرماندهان نظامی آمريکا در افغانستان طالبان توانسته اند با سازماندهی مجدد خود در سال ۲۰۰۶ دست به حملات بسيار بيشتری نسبت به سال قبل از آن بزنند. نيروهای طالبان توانسته در جنوب و شرق افغانستان و درجاسيه مرزی با پاکستان حملات خود را تشديد کنند.


رابرت گيتس در پايان سفر دو روزه خود به افغانستان و در گفت وگو با خبرنگاران گفت اگر فرماندهان نظامی درخواست افزايش نيرو داشته باشند وی از در خواست آنها حمايت خواهد کرد.


آقای گيتس گفت:« به نطر من ما نيروی کافی در اختيار داريم وبايد پيامد افزايش نيرو را در نظر داشت. البته مشخصا اين مساله در حوزه تصميم رييس جمهوری است».


وزير دفاع آمريکا روز دوشنبه وارد افغانستان شد و با حامد کرزای رييس جمهوری افغانستان و فرماندهان نظامی ديدار وگفت وگو کرد.


فرماندهان ارشد نظامی امريکا در افغانستان پيشتر از وزير دفاع امريکا درخواست کردند تا تعداد اين نيروها در افغانستان را افزايش دهد.


روز سه شنبه يکی از فرماندهان ارشد ارتش آمريکا در افغنانستان خواستار اعزام نيروهای بيشتری به افغانستان شد تا به گفته وی «به ارتش آمريکا در نبرد با نيروهای طالبان» ياری برسانند.


در جريان ديدار رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا از کابل، ژنرال کارل ايکنبری، درباره افزايش شمار شبه نظاميان شورشی در افغانستان هشدار و گفت که طالبان برای آموزش اين شبه نظاميان، از خاک کشور پاکستان بهره می برد.


XS
SM
MD
LG