لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۵

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ صعود ذوب آهن و برتری از دست رفته استقلال


در شلوغترين روز فوتبال برای ايران، ذوب آهن با پيروزی يک بر صفر در امارات موفقترين تيم آسيايی بود و استقلال اميدهای بدست آمده در السد قطر را در يک نيمه هدر داد و راهيابی اش به دور يکهشتم پايانی را به اما و اگر ها سپرد.

ذوب آهن با پيروزی يک بر صفر در خانه تيم الامارات و کسب ۱۳ امتياز کار پيشتازی در گروه چهارم را تکميل کرد. اما در گروه دوم استقلال برتری دو بر صفر نيمه نخست در خانه السد قطر را از دست داد تا ميزبان با نه امتياز پيشتاز و مطمئن برای صعود باقی بماند و استقلال به همراه النصر عربستان و پاختاکور ازبکستان در انتظار نتايج خود و ديگران باشد.

پاختاکور و النصر چهارشنبه شب مسابقه حساسی در رياض دارند. پيروزی النصر استقلال را هم به دنبال پرسپوليس از گردونه رقابت خارج می کند ودو مسابقه روز آخر اين گروه تنها برای سرگروهی بين دو تيم السد و النصر اهميت خواهد داشت. تا پيش از مسابقه النصر و پاختاکور، تيم النصر و استقلال هر کدام پنج امتياز دارند و پاختاکور چهار امتيازی است. تساوی مسابقه رياض سرنوشت سه تيم النصر، استقلال و پاختاکور را به روز آخر می کشاند. استقلال در آخرين روز ميزبان النصر است.

بازی خوب استقلال همراه با گلزنی بيادماندنی کاپيتان فرهاد مجيدی برتری دو بر صفر استقلال در ورزشگاه السد قطر را به همراه داشت. اين گلها در دقيقه های ششم و سی هفتم به ثمر رسيد.

در نيمه دوم افت مجيدی و جباری، فاصله افتادن بين مهاجمان و بازيکنان دفاعی و ميانی باعث شد تا السد با يک بازی هجومی به برتری مطلقی دست يابد و بازی باخته را بازيابد. تيم قطری با گلهای خلفان ابراهيم در دقيقه ۵۵ و لئوناردو در دقيقه ۷۶ به تساوی دو بر دو رسيد. سرگروهی تيم السد را تنها النصر و يا پاختاکور با دو پيروزی پياپی می توانند تهديد کنند.

استقلال با اين بازيکنان در برابر السد قطر بازی کرد: محمد محمدی – ابراهيم شکوری، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری - آندره لوييز (از دقيقه ۷۰ مهدی سيدصالحی)، کيانوش رحمتی، ايمان مبعلی، جواد شيرزاد – مجتبی جباری، هوار ملا محمد – و فرهاد مجيدی (کاپيتان). سرمربی: پرويز مظلومی.

ذوب آهن موفقترين تيم آسيايی

تيم ذوب آهن با پيروزی يک بر صفر در خانه تيم الامارات با ۱۳ امتياز موفقترين تيم در ميان تيمهای هشت گروه شرق و غرب باشگاههای برتر آسيا شد. ذوب آهن پيش از مسابقه آخر گروه چهارم در ميزبانی تيم الشباب عربستان در اصفهان، سرگروهی اش هيچ تهديدی نمی شود. ذوب آهن نايب قهرمان دوره پيش جام است.

در ورزشگاه الامارات مسابقه پرتنش دو تيم ايرانی و اماراتی با تک گل محمد قاضی در دقيقه ۸۰ ياران منصور ابراهيم زاده را به پيروزی رساند و سه تيم پرسپوليس، ذوب آهن و استقلال روز فوتبال ايران را بی شکست به پايان رساندند. بعد از ظهر چهارشنبه تيم سپاهان، پيشتاز گروه نخست در خانه خود به پيکار الهلال عربستان می رود.
XS
SM
MD
LG