لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

از «نه به گرانی» تا ستایش رضاشاه


لحظه پرتاب گاز اشک‌آور به سوی معترضان در مشهد
لحظه پرتاب گاز اشک‌آور به سوی معترضان در مشهد

تجمعاتی که روز پنج‌شنبه در اعتراض به گرانی و انتقاد از حسن روحانی در مشهد، نیشابور، کاشمر و نقاطی دیگر کلید خورده بود، دامنه‌اش در چند ساعت به طیف گسترده‌تری از مضامین اعتراضی کشیده شد تا شاهد سر دادن شعارهایی همچون «روحت شاد، رضاشاه» و «کشور که شاه نداره، حساب کتاب نداره» در شهرهایی مانند مشهد و قم باشد. این اعتراضات روز جمعه در شهرهای دیگر همچون کرمانشاه، اصفهان، تهران، رشت، قوچان و قم ادامه یافت و در مواردی با درگیری، پرتاب گاز اشک‌آور و بازداشت شماری از شرکت‌کنندگان همراه بود.

با شعارهایی مانند «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن»، «دزد غارت می‌کند، دولت حمایت می‌کند»، «ای جوان ایرانی، بلند شو، بلند شو»، «چه اشتباهی کردم که انقلاب کردم»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» این تجمعات را که از شهری به شهر دیگر رسیده است، می‌توان گسترده‌ترین تجمعات اعتراضی، پس از رشته اعتراضات ۸۸ دانست.

ساعت ششم - از «نه به گرانی» تا ستایش رضا شاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:54:13 0:00
لینک مستقیم


ریشه این اعتراضات در چیست؟ آینده آن چه خواهد بود؟ تنوع شعارها و گستردگی طیف‌های معترض نشان از چه دارد؟ در این بخش از برنامه ساعت ششم، در پی پاسخ به این پرسش‌ها خواهیم بود.

XS
SM
MD
LG