لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۸

جدال حکومت با پیام‌رسان محبوب


با چهل میلیون کاربر، که حدود دو سوم جمعیت بزرگسال کشور را تشکیل می‌دهد، تلگرام برای ایرانی‌ها از یک پیام‌رسان ساده فراتر رفته و تبدیل به پدیده‌ای شده است که در متن زندگی روزمره، نقش ابزاری پر اهمیت را بازی می‌کند؛ نقش اطلاع‌رسان و منبع خبر، وسیله ارجح ارتباطات فردی و جمعی دوستان و آشنایان و خانواده‌ها، محلی برای کسب و کار، جایی برای تفریح و وقت‌گذرانی، و تریبونی برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.

حالا زمزمه‌هایی که از مدت‌ها پیش درباره احتمال فیلتر شدن تلگرام در ایران و پیوستنش به سایر شبکه‌ها و پلتفورم‌های «ممنوع» به گوش می‌رسید، کم‌کم رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است. این احتمال هنگامی رنگ و بوی جدی‌تری گرفت که رهبر جمهوری اسلامی، کانال خود را با حدود یک میلیون عضو، از دسترس خارج کرد تا به پیام‌رسان‌های بومی و داخلی بپیوندد.

ساعت ششم - جدال حکومت با پیام‌رسان محبوب
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:55 0:00
لینک مستقیم


در این برنامه می‌پرسیم اگر تلگرام نباشد چه می‌کنید؟ به پیام‌رسان‌های داخلی می‌پیوندید یا فیلترشکن‌ها را به راه می‌اندازید؟ آیا به پیام‌رسان‌های داخلی اطمینان دارید؟ آینده کارزار جمهوری اسلامی با جریان آزاد اطلاعات به کجا ختم می‌شود؟

همچنین امیر رشیدی پژوهشگر اینترنت به پرسش‌های مطرح درباره فیلترینگ احتمالی تلگرام و امکان جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی پاسخ می‌دهد.

XS
SM
MD
LG