لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

محکومیت شیوا نظر آهاری به شش سال زندان در تبعید و ۷۶ ضربه شلاق


شیوا نظرآهاری، یکی از فعالان حقوق بشر، که چندی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان در تبعید و ۷۶ ضربه شلاق محکوم شده است.

به نوشته سایت اینترنتی کلمه، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شیوا نظرآهاری را به شش سال حبس در زندان ایذه و تحمل ۷۶ ضربه شلاق محکوم کرده است.

در این میان یکی از بستگان این فعال حقوق بشر نیز در گفت و گو با رادیو فردا صدور چنین حکمی برای خانم نظرآهاری را تایید کرده است.

شیوا نظرآهاری در سال گذشته و تنها یک روز پس از انتخابات جنجال برانگیز ریا‌ست جمهوری در ایران بازداشت شده و پس از سه ماه حبس با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی بار دیگر در روز ۲۹ آذر ماه سال گذشته، زمانی که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله منتظری راهی قم بود، بازداشت و چند روز پیش با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، بیش از ۱۰۰ روز از دوران بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی سپری کرده بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال حقوق بشر، در روز سیزدهم شهریور ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شده و اتهام‌های «تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام و محاربه» به وی تفهیم شده بود.

انتساب اتهام محاربه به این فعال حقوق بشر و حامی حقوق کودکان در ایران با واکنش گسترده سازمان‌ها و مجامع حقوق بشری روبه‌رو شده بود.

در این میان سایت کلمه که از صدور حکم دادگاه در مورد خانم نظرآهاری خبر داده است، در گزارش خود اضافه کرده که وی درفرصت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG