لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

توهين روزنامه کيهان و شبکه خبر به همسر رئيس جمهوری فرانسه


نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، به همراه همسرش، کارلا برونی
نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، به همراه همسرش، کارلا برونی
روزنامه کيهان روز شنبه ششم شهريور در ستون خبر ويژه، در مطلبی تحت عنوان «فواحش هم وارد داد و قال حقوق بشر شدند»، به بهانه درخواست همسر رئيس جمهوری فرانسه برای توقف حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی، وی را «فاسد الاخلاق» خوانده است.

اين روزنامه در ستون خبر ويژه، به شيرين عبادی حمله کرده و در کنار آن کارلا برونی و ايزابل آجانی، هنرپيشه فرانسوی را فاسد خوانده است. کيهان خانم برونی را متهم کرده است که زندگی نيکولا سارکوزی رئيس جمهوری فرانسه را از هم پاشيده و با او ازدواج کرده است.


شبکه خبر هم در وب‌سايت خود در مطلبی با حمله به خانم برونی نوشته است:«کارلا برونی همسر رئيس جمهوری فرانسه که فساد متعدد اخلاقی خود و شوهرش بارها رسانه‌ای شده است با ارسال نامه‌ای از سکينه اشتيانی حمايت کرد.»

توهين اين دو رسانه نزديک به دولت در ايران، در برخی رسانه‌ها بازتاب داشته و روزنامه ديلی تگلراف هم در تيتری نوشته است: «ايران، کارلا برونی را فاحشه خواند.»

حساسيت اين دو رسانه دولتی در ايران پس از آن شکل می‌گيرد که در کشور فرانسه کمپينی گسترده برای نجات جان سکينه محمدی آشتيانی آغاز شده است. کمپينی که عده‌ای از معروف‌ترين شخصيت‌های اين کشور از جمله دو رئيس جمهور سابق، والری ژيسکاردستن و ژاک شيراک، نيز امضای خود را پای آن گذاشتند.

به دنبال انتشار خبر حکم سنگسار خانم محمدی‌آشتيانی، جامعه جهانی به اين حکم به‌شدت اعتراض کرد و بريتانيا نيز با «قرون وسطايی»‌ خواندن حکم سنگسار، خواستار لغو حکم سنگسار اين متهم دربند شد که در نهايت و به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها، قاضی پرونده اجرای حکم سنگسار را به طور موقت متوقف کرد.

برنار کوشنر در نامه خود به کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، نوشته است که از تمام ۲۷ عضو اين اتحاديه بخواهد در مورد اعدام اين زن ۴۳ ساله ايرانی که اکنون در زندان به سر می‌برد به جمهوری اسلامی هشدار دهند. خانم اشتون هم در پاسخ به نامه آقای کوشنر، مجازات سنگسار را مربوط به دوران و اعصار گذشته خوانده است.

دستگاه قضايی جمهوری اسلامی می‌گويد سکينه محمدی آشتيانی به سبب زنا به سنگسار محکوم شده و به جرم مشارکت در قتل همسر خود نيز بايد ده سال در زندان بسر ببرد.
XS
SM
MD
LG