لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

شل و توتال «درخواست ساخت پمپ بنزین در ایران نداده‌اند»


تصویری از یک پمپ بنزین در ایران
تصویری از یک پمپ بنزین در ایران

شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران صدور مجوز برای ساخت پمپ بنزین توسط شرکت های شل و توتال را تکذیب کرد. پیشتر رییس انجمن جایگاهداران سوخت کشور از صدور چنین مجوزی برای ساخت ۲۰۰ جایگاه سوخت خبر داده بود.

اما ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روز شنبه ۱۱مهر، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که شل و توتال تاکنون چنین درخواستی به این شرکت نداده اند و مذاكراتی هم در اینباره انجام نشده است.

خبرگزاری مهر، روز جمعه ۱۰ مهر، از قول بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاهداران سوخت کشور گزارش داده بود که اخیرا مجوزی برای شرکت‌های توتال فرانسه و شل صادر شده است تا هر یک ۱۰۰ جایگاه جدید سوخت در تهران و سایر نقاط ایران بسازند.

داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم به خبرگزاری ایرنا گفته است که هر شرکت داخلی یا خارجی برای ساخت پمپ بنزین در ایران باید از این شرکت تقاضای مجوز کند، اما تاکنون چنین درخواستی از آن ها نشده و یا تقاضایی هم در این زمینه به این شرکت ارجاع نشده است.

او در توضیح گفته است شايد برخی نهادها با شركت های خارجی مذاكراتی را انجام داده باشند و به توافق رسیده باشند، اما حتی در آنصورت هم درخواست ها باید برای صدور مجوز به شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ارجاع شود، چون این شرکت، تنها متولی صدور مجوز ساخت پمپ بنزین در ایران است.

شرکت‌های توتال و شل خود تاکنون در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG