لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

وزارت اطلاعات: دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای شیعه تعطیل شده‌است


وب‌سایت کانال امام حسین که در ایران ممنوع شده‌است
وب‌سایت کانال امام حسین که در ایران ممنوع شده‌است

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در ایران به جرم تفرقه‌اندازی تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اطلاعات داخلی وزیر اطلاعات ایران، روز یکشنبه ۱۴ دی در همایش «آیین برادری» در بم گفت که این ۱۷ شبکه توسط «دشمنان» به «اسم شیعه» راه‌اندازی شده بودند و افزود که دشمنان رویکرد خود را به نرم‌افزاری تغییر داده‌اند «تا با تفکر و مکتب امام خمینی که در جهان در حال رشد است، مقابله کنند و به نوعی تفکر دیگر را گسترش دهند.»

محمد پورفلاح ایجاد گروه‌هایی مانند «داعش» را در منطقه از اقدامات دیگر «دشمنان» دانست و گفت «آنچه در دنیا بر ضداسلام می‌بینیم صرفاً توسط صهیونیسم و یهودی‌ها برنامه‌ریزی می‌شود».

او همچنین گفت «ممکن است در قم به اسم مرجعیت فتواهایی صادر شود اما آنچه برای ما ملاک است، بیانات رهبری است که اختلاف بین شیعه و سنی را حرام اعلام کرده‌اند.»

وزارت اطلاعات ایران در مردادماه گذشته از تعطیل کردن دفاتر چند شبکه ماهواره‌ای که «بطور غیرقانونی و مخفیفانه برای اختلاف‌افکنی در جهان اسلام و تخریب وجهه شیعه فعالیت می‌کنند» و بازداشت عوامل آن‌ها در استان‌های قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی خبر داده بود.

وزارت اطلاعات مراکز ساخت این برنامه‌ها را «انگلیس» و «آمریکا» معرفی کرده بود.

چند روز پیش از آن، استاندار قم از دریافت نامه‌ای از شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب لبنان خبر داده بود که در آن از برنامه‌های این شبکه‌های ماهواره‌ای شکایت کرده بود.

پیش از این نیز انتقاداتی نسبت به حملات برخی از روحانیون شیعه به اهل سنت مطرح شده بود. حمید رضا پشنگ، دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس ۲۴ فروردین امسال خواستار آن شده بود که توهین به مقدسات و علمای اهل سنت جز خطوط قرمز نظام قرار گیرد.

علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، نیز روز سیزدهم مرداد نسبت به تقویت مخالفان وحدت شیعه و سنی در هشت سال گذشته و نفوذ آن‌ها در برخی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی هشدار داده‌بود.

در همین حال، محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، اما روز ۲۶ اسفند پارسال، مسلمانان سنی را معتقدان به «دین ناحق» خوانده و گفته بود: «باید کتاب‌های شیعه در بین اهل تسنن ترویج یابد تا کسانی که تعصب کمتری دارند، زود‌تر به دین حق دست پیدا کنند».

XS
SM
MD
LG