لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۵

معاون روحانی از اعدام «یک فرد نفوذی» در سال گذشته خبر داد


مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران، صبح سه‌شنبه، چهارم خردادماه، در جریان رسیدگی به طرح نحوه انتصاب مشاغل حساس در مجلس گفت که سال گذشته فردی به برخی ارگان‌ها در جمهوری اسلامی نفوذ کرده بوده که اعدام شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجید انصاری روز سه‌شنبه ۴ خرداد دربارهٔ طرح نحوه انتصاب مشاغل حساس گفت: «از صحبت‌های نمایندگان چنین برمی‌آید که عده‌ای می‌خواهند افراد جاسوس و قاچاقچی را در مناسب حساس بیاورند؛ در حالی که بعد از انقلاب هم شرایط برای استعلام افراد وجود داشته است.»

وی افزود: «ضمن این که وزارت اطلاعات هم حضور داشته. البته ممکن است در موردی کسی نفوذ کرده باشد مگر در همان نهادها و ارگان‌هایی که اکنون از آنها صحبت می‌شود نفوذ نبوده؟ ما فردی داشتیم که در همان‌جا نفوذ کرده بود و اعدام هم شده است. همین سال گذشته انجام شد.»

معاون حسن روحانی توضیح بیشتری در مورد فرد اعدام‌شده، انگیزه وی برای «نفوذ»، و نهادها و ارگان‌هایی که وی به آنها «نفوذ کرده بوده» ارائه نداد.

مجید انصاری در حالی از اعدام این فرد خبر می‌دهد که پیش از این گزارش‌هایی مربوط به چنین اعدامی طی سال گذشته منتشر نشده‌است.

پیش از آن اما، در سال‌هایی اخیر موردهایی از اعدام افراد به اتهم «جاسوسی برای اسرائیل» در ایران منتشر شده‌است.

مجلس شورای اسلامی صبح سه‌شنبه رأی به سختگیری بیشتر برای انتصاب افراد به مشاغل حساس داده و دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا در انتصاب افراد به مشاغل حساس، علاوه بر وزارت اطلاعات، از قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه نیز استعلام بگیرند.

این طرح مجلس با انتقاد مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران، روبه‌رو است.

XS
SM
MD
LG