لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۷

شماری از فناوری‌های سال ۲۰۱۳؛ از «گالاکسی» تا «لیپ موشن»


سامسونگ گالاکسی اس-۴
سامسونگ گالاکسی اس-۴
در سال ۲۰۱۳ میلادی فن‌آوری‌های جدید بسیاری به بازار عرضه شد. در این میان محصولاتی محبوبیت چندانی به دست نیاورده و به فراموشی سپرده شدند و در مقابل محصولات دیگری بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

فناوری‌های جدید موفق٬ فناوری‌هایی بودند که مورد تایید کاربران قرار گرفتند٬ فروش بالایی داشتند و کاربران ضمن استفاده از این محصولات٬ آن‌ها را به اطرافیان خود نیز توصیه کردند.

در پایان سال جاری میلادی٬ سایت‌های مختلف اخبار فناوری رسانه ازجمله سایت آمریکایی «مشبل» (Mashable)، «تایم‌تِک»، «ام‌آی‌تی تکنالاجی ریویو»، و بخش فناوری «ای‌بی‌سی نیوز» به معرفی شماری از این فناوری‌ها پرداخته‌اند که چکیده‌ای از آن در زیر می‌آید:

سامسونگ گالاکسی اس-۴

این محصول یکی از پرطرفدارترین گجت‌های سال به شمار می‌رود. گجت پیچیده‌ای که چندین قابلیت جدید دارد؛ بدون تماس انگشت٬ موج ایجاد شده از سوی انگشتان را دریافت می‌کند و حتی به جهت نگاه شما نیز واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر در حال تماشای ویدیویی بر روی این گجت چشمتان را برای مدتی از روی صفحه منحرف کنید٬ ویدیو متوقف می‌شود.

نوکیا لومیا ۱۰۲۰

تمامی تلفن‌های همراه مدرن دارای دوربین هستند٬ اما دوربین نوکلیا لومیا کیفیتی بی‌رقیب دارد. این دوربین با وضوح تصویر ۴۱ مگاپیکسل٬ کوچکترین جزئیات را ثبت می‌کند. حتی در هنگام زوم کردن با دوربین نوکیا لومیا ۱۰۲۰ نیز کیفیت تصویر همچنان بالا باقی می ماند.

آیفون ۵-اس

این تلفن همراه بهترین نوع آیفون است که تا کنون به بازار آمده. آیفون ۵-اس دارای صفحه حساس به اثر انگشت است و به محض فشردن انگشتتان بر روی صفحه٬ می‌توانید تلفنتان را قفل کنید. این دستگاه همچنین تنها تلفن همراه دارای چیپ پردازشی ۴۶ بیت است.

کیندل فایر اچ‌دی‌اکس

نسل سوم تبلت‌های کیندل فایر آمازون به راستی طراحی مناسبی دارد. در کنار کیفیت بالای این تبلت٬ قابلیت «مِی‌دِی» آن قابل توجه است؛ قابلیتی که به شما امکان می‌دهد در صورت بروز اشکال در کیندلتان٬ به طور زنده با نماینده‌ای از آمازون که بر روی صفحه‌تان ظاهر شده و با شما صحبت می‌کند٬ مشکلتان را مطرح کرده و آن را از میان بردارید.

لیپ موشن

سیستم لیپ موشن قادر است حرکات دست یا بدن فرد را تشخیص داده و فرمان شما را به صفحه اسکرین منتقل کند. شما تنها باید دستگاه کوچک لیپ موشن را روی میز قرار داده٬ با حرکات دست و بدنتان٬ تغییراتی را که می‌خواهید بر روی صفحه اسکرینتان صورت دهید.

گوگل کروم‌کست

این محصول ۳۵ دلاری کمپانی گوگل٬ انتقال ویدیو از تلفن٬ تبلت یا لپ‌تاپ مجهز به مرورگر کروم به تلویزیون را میسر می کند. این دانگل از طریق ورودی «یو‌اس‌بی» یا «آچ‌دی‌ام‌آی» به تلویزیون وصل می‌شود. در استفاده از گوگل کروم‌کست نیازی به سیم مرتبط کننده نیست و تنها با مرتبط کردن این محصول کوچک با تلویزیون می‌توانید ویدیوهای خود را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون تماشا کنید.

مایکروسافت ایکس‌باکس وان

کنسول گیم ایکس‌باکس‌ وان از دستگاهی برای بازی فراتر می‌رود. این محصول که جایگزین ایکس‌باکس ۳۶۰ شده است٬ دارای قابلیت برقراری ارتباط ویدیویی از طریق اسکایپ است و کاربران می‌توانند بر روی تلویزیون خود تماس‌های تصویری با کیفیت بالا برقرار کنند. در عین حال سنسورهای ایکس‌باکس وان قابلیت دریافت فرمان‌های صوتی را دارند. این دستگاه نه تنها قادر است چهره شما را شناسایی کند٬ بلکه ضربان قلبتان را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

اسمارت‌واچ «پِبِل»

پبل ۱۵۰ دلاری در میان اسمارت‌واچ‌ها انقلابی به پا کرد. این اسمارت‌واچ که شبیه به ساعت مچی است (و البته زمان را نیز به شما نشان می‌دهد) همچون ماهواره عمل می‌کند؛ از طریق بلوتوث به تلفن همراه آیفون یا اندروید شما متصل می‌شود و اس‌ام‌اس‌های شما را دریافت کرده و بر روی صفحه نمایشگر قوی خود به نمایش می‌گذارد.
XS
SM
MD
LG