لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۲

تراکتورسازی تنها تیم پیروز ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا


تراکتورسازی مقابل الاتحاد عربستان به پیروزی یک بر صفر رسید.
تراکتورسازی مقابل الاتحاد عربستان به پیروزی یک بر صفر رسید.
دور نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست حاصل کار نمایندگان فوتبال ایران بود. تنها پیروزی تیم‌های ایرانی در دور نخست را تراکتورسازی تبریز کسب کرد.

تراکتورسازی در حالی مقابل الاتحاد عربستان به برتری ۱-۰ رسید که به خاطر اخراج علی کریمی در دقیقه ۵۹، با ۱۰ بازیکن به مسابقه ادامه داد و با یک یار کمتر توانست گل پیروزی را به ثمر برساند. جمعی از مردم شهر تبریز پس از بازی، جشن شادی را در خیابان‌ها برپا کردند.

تراکتورسازی سال گذشته نیز بازی هفته اول لیگ قهرمانان را در خانه با نتیجه سه بر یک از الجزیره امارات برده بود.

در سایر بازی‌های نمایندگان ایران، روز سه‌شنبه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب الشباب عربستان شد. فولاد خوزستان مقابل الجیش قطر به تساوی بدون گل رسید. سپاهان اصفهان نیز چهارشنبه با نتیجه ۳-۱ مغلوب السد قطر شد.

در بازی تراکتورسازی با الاتحاد که بیش از ۴۰ هزار هوادار تراکتورسازی از نزدیک شاهد آن بودند، در دقیقه ۸۲ کریم انصاری‌فرد با حرکات زیبای پا به توپ و به هم ریختن آرایش دفاعی حریف، دروازه نماینده فوتبال عربستان را گشود. با این نتیجه شاگردان تونی اولیویرا که قهرمان جام حذفی ایران هم شده‌اند، با روحیه مضاعف به دیدار لخویا در قطر خواهند رفت.

تراکتورسازی با ترکیب حامد لک، مهدی کیانی، مهدی کریمیان (میثم بائو)، علی کریمی، جواد کاظمیان (محمد ابراهیمی)، کریم انصاری‌فرد، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، سعید دقیقی (فرشاد احمدزاده) و مرتضی اسدی به مصاف الاتحاد عربستان رفت.

تونی اولیویرا پس از پیروزی تیمش گفت: «پیروزی سختی را به دست آوردیم و خیلی عذاب کشیدیم. بازیکنان ما جنگیدند و انگیزه فراوانی داشتند. در دیدار مقابل راه‌آهن که سه گل خوردیم، نتوانستیم بازی راجمع و جور کنیم٬ اما امروز محکم بازی کردیم. من یک ماه است که به تبریز آمده‌ام و حدود ۲۰ جلسه تمرین کرده‌ایم، با گذشت زمان شرایطمان بهتر از این هم خواهد شد.»

سرمربی پرتغالی تراکتورسازی درباره اینکه تیمش سال گذشته هم لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع کرد اما نتوانست همان روند را ادامه دهد، گفت: «تیم‌های عربی با بازیکنان خودشان نمی‌توانند مقابل تیم‌های ایرانی بایستند. آن نتایج را بازیکنان خارجی رقم زدند. مانند لخویا که ۹ بازیکن خارجی دارد. من هم دوست داشتم ابراهیموویچ را داشته باشم اما پول نداریم و باید با همین شرایط بسازیم.»

در دیگر بازی برگزار شده، سپاهان میهمان السد قطر بود که این مسابقه با وجود تساوی تا دقیقه ۸۸، سرانجام به برتری میزبان منجر شد. گل اول السد را خلفان ابراهیم مرد سال ۲۰۰۶ آسیا وارد دروازه رحمان احمدی کرد. مهدی شریفی پدیده نیم فصل دوم لیگ برتر سپاهان که ۲۰ ساله است، با ضربه‌ای زیبا گل تساوی را به ثمر رساند.

سپاهان فقط چند دقیقه تا کسب تساوی در قطر فاصله داشت اما نادر بلهاج٬ کاپیتان الجزایری السد در دقیقه ۸۸ با ضربه‌ای کات‌دار و زیبا دروازه سپاهان را باز کرد. اتفاقی که در دقیقه ۹۲ توسط رودریگو تاباتا تکرار شد تا با گل این بازیکن برزیلی، نماینده قطر بازی را با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان برساند.

رائول گونزالس ستاره اسپانیایی السد به خاطر مصدومیت بازی را از روی سکوها و در کنار فرزندش تماشا کرد. در دیگر بازی این گروه الهلال عربستان میزبان الاهلی امارات بود که با تساوی ۲-۲ متوقف شد.

سپاهان در این مسابقه با ترکیب رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، حسین پاپی (جواهیر سوکای)، علی کریمی (محرم نویدکیا)، امید ابراهیمی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی، اروین بولکو، علی حمودی و یعقوب کریمی (سرجیو وندیک) به میدان رفت.

حسین عموته سرمربی مراکشی السد در نشست خبری بعد از بازی گفت: «پیروزی مقابل حریف قدرتمندمان انگیزه‌ای شد که به موفقیت در دیدارهای بعدیمان امیدوار باشیم. از نمایش خوب بازیکنان به ویژه گل‌زنان تیمم خوشحالم. این پیروزی را به هواداران السد که به ورزشگاه آمدند و خیلی خوب تیمشان را تشویق کردند، تقدیم می‌کنم.»

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان هم گفت: «در هفت دقیقه پایانی به علت عدم تمرکز بازیکنانمان دو گل خوردیم. من در سیستم کاری خودم کسی را مقصر نمی‌دانم و بازیکنی را متهم نمی‌کنم. با آنالیز بازی نقاط ضعفمان را بر طرف می‌کنیم و با برنامه‌هایی که داریم، در مسابقات بعدی با کیفیت بهتری ظاهر خواهیم شد.»
XS
SM
MD
LG