لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

نپال یک ایرانی دارنده پاسپورت جعلی اسرائیل را بازداشت کرد


پلیس نپال می‌گوید یک ایرانی را که با پاسپورت تقلبی اسرائیل وارد این کشور شده است، بیرون از سفارت اسرائیل در کاتماندو، پایتخت نپال، دستگیر کرده است. طبق گزارش‌ها پلیس نپال در حال بررسی امکان حضور وی در کاتماندو با مقاصد تروریستی است.

به گزارش روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه، خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از کارکنان دفتر مرکزی تحقیقات نپال گفته است این فرد که نام وی «محسن خسرویان» اعلام شده است، هفته گذشته در حالی که به نظر می‌رسید در حال وارسی محیط اطراف سفارت اسرائیل در کاتماندو بود، بازداشت شده است.

رونامه «هیمالیا تایمز» گزارش داده است آقای خسرویان که در تحقیقات ابتدایی به پلیس گفته بود برای تعمیر لپ‌تاپش در آن منطقه به دنبال مغازه تعمیر کامپیوتر می‌گشت، بعدها گفت که از ایران به کوالالامپور، پایتخت مالزی سفر کرده است و در آن‌جا پاسپورت تقلبی اسرائیل را با نام «الکساندر» دریافت کرده است.

دفتر مرکزی تحقیقات نپال در حال بررسی امکان مرتبط بودن دیدارهای «مکرر و مشکوک» این فرد از محوطه اطراف سفارت اسرائیل با هرگونه اقدام تروریستی است.

به گزارش این روزنامه، آقای خسرویان دارای همسری تایلندی است و از سال ۲۰۰۴ ساکن تایلند است.

«هیمالیا تایمز» می‌گوید وی روز ۲۴ فروردین‌ماه بازداشت شده است و ۱۰ روز پیش از بازداشت، در حالی که اسناد هویتی ایرانی خود را در چمدان پنهان کرده بود، با پاسپورت تقلبی اسرائیلی از سریلانکا وارد نپال شده است.

ظرف یکسال اخیر، ایران به چندین مورد توطئه‌ چینی و حمله به اهداف اسرائیلی متهم شده است.

روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ یک رشته انفجار در بانکوک تایلند به وقوع پیوست که به دنبال آن سه ایرانی به اتهام دست‌ داشتن در این بمب‌گذاری بازداشت شدند. اسرائیل و تایلند می‌گویند این افراد قصد داشتند دیپلمات‌های اسرائیلی را هدف قرار دهند.

۲۴ بهمن‌ماه نیز، دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان هدف بمب‌گذاری قرار گرفته بودند که در این موارد نیز انگشت اتهام به سوی ایران نشانه رفت.

همچنین تیرماه ۱۳۹۱ پلیس کنیا از بازداشت دو ایرانی عضو نیروی قدس به اتهام «دست داشتن در تروریسم» خبر داد که به دنبال آن اسرائیل، ایران را به برنامه‌ریزی برای حمله به منافع این کشور در کنیا متهم کرد.

ایران همواره این اتهام‌ها را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG