لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

دیدار سرزده کروبی با اعضای خانواده‌اش با همراهی شش مامور


مهدی کروبی به همراه نوه‌اش- عکس تزئینی است.
مهدی کروبی به همراه نوه‌اش- عکس تزئینی است.
پس از حدود هشت ماه حبس خانگی مهدی کروبی، مأموران امنیتی روز جمعه و بدون قرار قبلی، وی را برای مدت کوتاهی به منزل پسرش منتقل کردند تا آقای کروبی با اعضای خانواده خود دیدار کند.

وب‌سایت‌های خبری ایران به نقل از صفحه فیس‌بوک محمدحسین کروبی، پسر مهدی کروبی، گزارش کرده‌اند که این دیدار سرزده که تقریبا هم‌زمان با سالروز تولد مهدی کروبی در ۱۴ مهرماه میسر شده، در حضور شش مأمور امنیتی صورت گرفته و حدود یک ساعت به طول انجامیده است.

دیدار مهدی کروبی با اعضای خانواده‌اش- ۱۴ مهرماه
دیدار مهدی کروبی با اعضای خانواده‌اش- ۱۴ مهرماه
به گزارش سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، محمدحسین کروبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «شب گذشته در منزل من هم‌زمان با شب تولد پدرم به مناسبت ورود دخترم به دانشگاه، با حضور مادر و برادرانم مهمانی گرفته بودیم... هنگام صرف شام زنگ منزل به صدا در‌آمد و مأموری از آن سوی آیفون گفت: آقای کروبی‌رو آوردیم.»

از بهمن‌ماه سال گذشته که مهدی کروبی به همراه همسرش در حصر خانگی قرار گرفت تاکنون، مهدی کروبی خارج از محل نگهداری‌اش با اعضای خانواده خود دیدار نکرده بود.

گزارش وحید پوراستاد در این باره را بشنوید
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:34 0:00
لینک مستقیم


محمد‌حسین کروبی تأکید کرده است که حال عمومی و روحیه مهدی کروبی خوب بوده است. مهدی کروبی در این دیدار گفته است که مأموران هفته گذشته وی را به یک مرکز درمانی منتقل کرده‌اند و او تحت معاینه عمومی کامل قرار گرفته است.

با این‌حال محمدحسین کروبی گفته است که مهدی کروبی کمی لاغر شده است که خود مهدی کروبی دلیل آن را پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت در آپارتمان محل نگهداری‌اش ذکر کرده است.

پسر مهدی کروبی همچنین خاطرنشان کرده است که مأموران امنیتی که «به تازگی» به تحت نظر گرفتن مهدی کروبی منصوب شده‌اند، قول داده‌اند وضعیت مهدی کروبی «بهتر» شود و «طی ۱۰ روز آینده» وی را به منزلی در منطقه شمیران منتقل کنند.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، که از مردادماه برای دلایل درمانی اجازه یافت از حصر خارج شود، اوایل شهریورماه از انتقال آقای کروبی به آپارتمانی بسیار کوچک خبر داد و گفت مهدی کروبی عملاً در حبس انفرادی قرار گرفته است.

به گفته محمد حسین کروبی، مأموران امنیتی گفته‌اند که از این پس اعضای خانواده مهدی کروبی می‌توانند «هفته‌ای یک‌بار» و «به صورت چرخشی» با وی ملاقات کنند.

با این‌حال این مأموران در خصوص در اختیار قرار دادن روزنامه و کتاب اظهار کرده‌اند که اجازه این امر باید از سوی «مسئولان» صادر شود.

به گفته فاطمه کروبی، آقای کروبی از ابتدای حبس تاکنون از کلیه حقوق اولیه زندانی‌ها مانند حق هواخوری، ملاقات و داشتن روزنامه و کتاب محروم بوده است.
XS
SM
MD
LG