لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

ادبیات، سینما و موسیقی، از ایران تا جهان


فاطمه معتمدآریا
فاطمه معتمدآریا
فاطمه معتمد آریا، بازیگر شناخته شده ایرانی، این‌ هفته به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل انتخاب شد. این جایزه به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «اینجا بدون من» به خانم معتمد آریا اهدا شد.

جشنواره فیلم مونترئال، جایزه ادبی گوته، جوایز موسیقی «ام تی وی»
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:06 0:00
لینک مستقیم


فیلم «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی است و ماجرای مادر مجردی را روایت می‌کند که سخت کار می‌کند تا آینده دو فرزندش را تأمین کند. نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر از دیگر بازیگران این فیلم هستند.



این هفته همچنین جایزه ادبی معتبر گوته برنده خودش را شناخت. این جایزه این‌ بار به «آدونیس» ۸۱ ساله، شاعر سوری، تعلق گرفت.

به گفته هیئت داوران جایزه گوته، علی احمد سعید، متخلص به «آدونیس»، که بیش از ۵۰ سال است به خاطر اشعار و افکار انتقادی خود در خارج از سوریه به سر می‌برد به دلیل وارد کردن تفکر انتقادی به فرهنگ عرب به‌واسطه شعر به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده است.

علاوه بر این، برندگان جوایز موسیقی «ام تی وی» هم روز یکشنبه معرفی شدند. هنرمندان زن بسیاری مثل بیانسی، بریتنی اسپیرز، اَدِل، کِیتی پِری و لیدی گاگا جوایزی را با خود به خانه بردند.

در این میان کِیتی پِری، خواننده آمریکایی، سه جایزه از جمله جایزه بهترین ویدئو را از آن خود کرد. این جایزه به خاطر ویدئو کلیپ Firework به خانم پری اهدا شد.



«اَدِل»، خواننده ۲۳ ساله بریتانیایی، که در چند وقت اخیر به شهرت بسیار زیادی رسیده هم در این جشنواره به خاطر ویدئو کلیپ Rolling in the Deep سه جایزه را ربود.



«لیدی گاگا» هم در این مراسم دو جایزه بهترین ویدئو کلیپ متعلق به خواننده زن و بهترین ویدئو کلیپ حاوی پیام را برای ترانه Born This Way دریافت کرد.
XS
SM
MD
LG