لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

فرمانده سپاه: بعید است داعش بتواند اقدام گسترده‌ای در ایران انجام بدهد


محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز یکشنبه ۱ آذر گفت که «با شرایط امنیتی کشورمان بعید می‌دانم داعش بتواند اقدام گسترده‌ای در ایران انجام بدهد. البته ممکن است اقدام کوچکی انجام دهد اما همانند آنچه در کشورهای دیگر انجام می‌دهد، نمی‌تواند در ایران ناامنی ایجاد کند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدعلی جعفری که در حاشیه یک همایش سخن می‌گفت افزود که «داعش مدت‌هاست می‌خواهد در ایران ناامنی ایجاد کند اما با اشرف اطلاعاتی دستگاه امنیتی و همکاری مردم تاکنون تلاش‌های آن‌ها خنثی شده‌است.»

وی در ادامه گفت: «داعش شبکه‌های پشتیبانی دارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و این شبکه‌ها لایه‌های مختلفی دارد. یکی از این شبکه‌ها در کرمانشاه شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند. بقیه شبکه‌ها هم در اشراف اطلاعاتی قرار دارند و اگر لازم باشد با آن‌ها برخورد می‌شود.»

یک روز پیش از این نیز عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، در یک برنامه تلویزیونی گفت: «همین امروز مقدار معتنابهی بمب قابل انفجار همراه با چاشنی در شهرهای کشور کشف کرده‌ایم.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی هم‌چنین با اشاره به آنچه «دشمنان» نامید افزود که «در عاشورا تعدادی می‌خواستند وارد کشور شوند که همه بازداشت شدند.»

وزارت اطلاعات ایران نیز روز شنبه از «انهدام دو تیم تروریستی» در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان خبر داده و اعلام کرد که «تیم تروریستی» فعال در سیستان و بلوچستان «که در راستای اهداف استکبار جهانی و متحجرین منطقه فعالیت می‌کرد، قصد داشت با انفجار بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در قالب ۱۰ بمب، مسیرهای مواصلاتی مرزی در مناطق عمومی راسک - ایرانشهر را ناامن کند».

در ماه‌های گذشته مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی چندین بار از دستگیری گروه‌هایی خبر داده‌اند که به گفته آنها قصد «اقدامات تروریستی» و «کارگذاری مواد منفجره» در استان‌های شرقی ایران را داشته‌اند.

پس از رخ دادن حملات پاریس که «حکومت اسلامی» (داعش) مسئولیت آن را برعهده گرفته محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه ۲۴ آبان گفت که حملات اخیر در پاریس و انفجارهای بیروت «هشداری جدی» برای ایران نیز هست، که باید «مورد توجه جدی کارشناسی قرار بگیرد».

یک روز پس از وی، احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نیز با اشاره به تهدیدات اخیر داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: «داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه، روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امور خارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد.»

مسئله تأمین امنیت زائران ایرانی در عراق

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز یک‌شنبه در ادامه سخنان خود دربارهٔ اقدامات انجام شده برای تأمین امنیت زائران ایرانی در مراسم اربعین در عراق گفت: «در تعامل با دولت عراق، مسئله امنیت زوار بر عهده دولت عراق گذاشته شد. البته آن‌ها برای تأمین امنیت کامل از ایران کمک خواستند.»

وی در پایان اظهار کرد: «ما هر کمکی که بتوانیم انجام می‌دهیم البته با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دشمنان نتوانند اقدامی علیه زائران انجام دهند.»

روز یک‌شنبه هم‌چنین گزارشی از حضور نیروهای ایرانی در بخشی از پدافند هوایی عراق منتشر شد و فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، در این باره توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی در حاشیه یک مراسم صبحگاه قرارگاه یادشده اظهار داشت که «شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی پوشش پدافندی کاملی در مراسم اربعین برای زائران درمسیر رفت و برگشت همانند سال‌های گذشته برقرار می‌کند.»

XS
SM
MD
LG