لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

انتقاد شدید روحانی از «رواج تهمت و توهین و تنگ‌نظری»


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

رئیس جمهوری ایران ضمن انتقاد شدید از به گفته او «رواج تهمت و توهین» و «تنگ‌نظری» در فضای سیاسی کشور گفت که «ببینید در جامعه چه خبر است»؛ وی هم‌چنین افزود که «برخی نمی‌توانند عظمت و رفاه ملت را ببینند».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسن روحانی روز شنبه ۲۲ اسفند، در یک سخنرانی تأکید کرد: «برخی می‌خواهند لب باز کنند، عده‌ای می‌ترسند که چه می‌خواهد بگوید، نکند به من، طایفه یا خانواده‌ام و یا دیگران توهین کند».

وی اضافه کرد: «متأسفانه برخی از روزنامه‌ها، فحش‌نامه است. از همان ابتدا آدم با ترس و لرز روزنامه را باز می‌کند که ببینیم کجاها به ما فحش داده و تهمت زده‌اند. آیا این اسلام و جامعه اسلامی است؟».

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای روحانی گفت: «برخی با تنگ نظری نمی‌توانند ببینند که دولت یازدهم توانسته‌است در این زمان در کنار ملت یک کار بزرگ انجام دهد».

وی تأکید کرد: «این حزب و آن حزب، این جناح و آن جناح پیروز شود همه برادرهای ما هستند، هیچ تفاوتی ندارد».

حسن روحانی پیش از این نیز چندین بار از «رواج بداخلاقی، دروغ و تهمت» علیه شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی به شدت انتقاد کرده بود.

رئیس جمهوری ایران همچنین پیش از برگزاری انتخابات هفتم اسفند از «انگلیسی» خوانده شدن فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مجلس و فهرست منتسب به اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی برخی اصولگرایان، اعتراض کرده و آن را به مثابه «کوچک کردن» ملت ایران دانسته بود.

یک روز پیش از برگزاری انتخابات نیز دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت بدون اشاره به جزئیات از قوه قضائیه و شورای نگهبان خواسته بود که با به گفته این دبیرخانه، «تهمت» و «افتراء» تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس علیه دولت و «منسوبان مقامات» برخورد کنند.

دو روز پیش از انتشار این بیانیه، الیاس نادران، حسین نجابت، علیرضا زاکانی و احمد امیرآبادی، چهار نماینده مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران، را متهم کرده بودند که «در دلالی­‌ها بویژه در حوزه ارز در سال‌های قبل» و همچنین «دلالی» در قراردادهای خارجی پس از توافق اتمی وین نقش دارد.

مقامات دولت حسن روحانی نیز در سال‌های گذشته بارها از «دروغ‌گویی» و «تهمت‌زنی» علیه شخصیت‌های سیاسی و دولت در رسانه‌ها و بولتن‌ها انتقاد کرده‌اند.

از جمله علی جنتی، وزیر ارشاد ایران، روز شنبه ۷ شهریور، ضمن انتقاد از رواج «زیاد» «دروغ‌گویی، نقض عهد، شکستن امانت، بدگویی پشت سر دیگران و وارد کردن اتهامات ناروا» در جامعه ایران گفته بود که «حتی نخبگان ما که گردانندگان رسانه‌ها هستند به راحتی در رسانه‌ها نسبت به کسی که با او عداوت یا مخالفت دارند، اتهام ناروا و دروغ نسبت می‌دهند».

آقای جنتی ۱۶ تیر ۹۳ نیز گفته بود برخی بولتن‌ها که از طرف برخی نهادها و با بودجه دولتی تهیه می‌شود «سر تا پایشان دروغ می‌گویند».

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز پیش از این «وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه» ایران را «بسیار نگران‌کننده» دانسته و گفته‌بود که «پیشرفتی در این زمینه‌ها نداشتیم.»

XS
SM
MD
LG