لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۰

اتریش برنده مسابقات یوروویژن امسال شد


کُنچیتا وُرست (Conchita Wurst)، نماینده دگرجنس‌پوش کشور اتریش.
کُنچیتا وُرست (Conchita Wurst)، نماینده دگرجنس‌پوش کشور اتریش.
شامگاه شنبه ۲۰ اردیبهشت، کُنچیتا وُرست، نماینده دگرجنس‌پوش کشور اتریش در مسابقات آوازخوانی یوروویژن برنده پنجاه و نهمین دوره از مسابقات بهترین آهنگ اروپا شد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، این خواننده جوان با آهنگ «برخیز چو ققنوس» در برابر چشمان حدود ۱۸۰ میلیون تماشاگر از ۴۵ کشور در سراسر جهان به هنرنمایی پرداخت و تحسین بسیاری از آنها را برانگیخت.

بعد از برنده شدن، ورست با حضور در میان خبرنگاران گفت که امیدوار است همجنسگرایان زن و مرد، دوجنسی‌ها و تراجنسی‌ها در سرتاسر دنیا در مبارزه خود برای حقوق بشر بیش از پیش قوی‌تر شوند.

گروه دونفره «کامن لینِتس» از کشور هلند در یوروویژن امسال مقام دوم را کسب کرد.

در رقابت‌های شامگاه شنبه نه نماینده روسیه و نه اوکراین، هیچ کدام به تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف اشاره‌ای نکردند، با این وجود، هربار که در رأی گیری‌ها نام روسیه می‌آمد، بسیاری در میان جمعیت ۱۰ هزار نفره حاضر این کشور را هو می‌کردند.

یک بار هم وقتی نماینده‌های روسیه برای اعلام رأی این کشور روی پرده ظاهر شدند جمعیت مجدد آنها را هو کرد.

بسیاری از کشورهای عضو اتحاد شوروی سابق، به کشورهای همسایه‌شان رأی دادند، به جز اوکراین که رأی هشت امتیازی‌اش به اتریش در تعیین سرنوشت مسابقات نقشی کلیدی داشت.

آهنگ منتخب اوکراین در این مسابقات از میان ۲۶ کشور شرکت‌کننده مقام ششم را به خود اختصاص داد و روسیه هم هفتم یوروویژن ۲۰۱۴ امسال شد.

مسابقات امسال یوروویژن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد و برنده شدن کنچیتا ورست در رقابت‌های امسال به این معنی است که وین اتریش میزبان دور بعدی یوروویژن خواهد بود.
XS
SM
MD
LG