لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

چهارمین برد پیاپی پرسپولیس


دراگان اسکوچیچ سرمربی ملوان و علی دایی سرمربی پرسپولیس
دراگان اسکوچیچ سرمربی ملوان و علی دایی سرمربی پرسپولیس
در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه تختی انزلی موفق شد میزبان خود را با نتیجه ۱-۰ شکست دهد. سرخپوشان با این برد ۳۹ امتیازی شدند و صدر جدول را حفظ کردند.

محمدرضا خلعتبری در دهمین دقیقه با پاس عمقی و کات‌دار پیام صادقیان در محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان حریف، توپ را سرضرب، به تک‌گل پرسپولیس تبدیل کرد. در دقیقه ۴۹ هم ضربه صادقیان به تیر دروازه ملوان خورد. او که نمایش خوبی در طول بازی داشت، پس از چند حرکت انفرادی و ندادن پاس به همبازیانش باعث ناراحتی دایی شد تا دستور تعویضش را صادر کند. یک موقعیت مناسب را هم فرزاد حاتمی در واپسین لحظات بازی از دست داد.

بازیکنان ملوان نیز در امتداد بازی حملات زیادی روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند اما در گشودن دروازه نیلسون ناکام ماندند. ملوان که با برتری در این بازی به جمع مدعیان سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌پیوست، ۲۷ امتیازی باقی ماند و به رده هشتم سقوط کرد.

در ترکیب پرسپولیس برای رقم زدن چهارمین برد متوالی این بازیکنان به میدان رفتند: نیلسون، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، میثم حسینی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری، محسن مسلمان (دقیقه ۹۱ حمیدرضا علی‌عسگر)، پیام صادقیان (دقیقه ۷۳ محمد نوری)، مهدی سیدصالحی (دقیقه ۹۰ فرزادحاتمی) و محمدرضا خلعتبری.

علی دایی پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: بازی را خوب شروع کردیم و خیلی خوب هم به گل رسیدیم. ملوان نیز در ضربات ایستگاهی خطرساز شد. در نیمه دوم صاحب یک موقعیت عالی شدیم که اگر آن توپ گل می‌شد شاید تعداد گل‌هایمان را زیادتر می‌کردیم. اواخر مسابقه هم سه موقعیت گل داشتیم که از دست رفت.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: دنبال قهرمانی در لیگ برتر هستیم و به هدف‌مان فکر می‌کنیم. امسال از سخت‌ترین سال‌های لیگ است زیرا تیم‌ها با اختلاف امتیاز کم به هم چسبیده‌اند. پرسپولیس لایق قهرمانی است اما باید ببینیم چه پیش می‌آید.

دراگان اسکوچیچ سرمربی ملوان هم گفت: با دو مهاجم مقابل پرسپولیس بازی کردیم و شش موقعیت گل به دست آوردیم. نمی‌خواهم به افرادی جواب بدهم که فوتبال را نمی‌دانند. در شروع بازی بازیکنانمان استرس زیادی داشتند و احترام زیادی به پرسپولیس گذاشتیم. به خاطر همین احترام بود که گل خوردیم. بازیکنان ما در شروع بازی از پرسپولیس ترسیده بودند اما بعد از گل ترس‌شان ریخت، در حالی که باید قبل از گل به همان سبک بازی می‌کردند.

سرمربی ملوان درباره داوری و زمین هم گفت: «در شش ماه گذشته که در ملوان بوده‌ام داوران چند بار به ضرر ما سوت زدند. بین تیم‌های بزرگ و کوچک فرق است که باید آن را بدانید. درباره وضعیت زمین هم باید بگویم این زمین برای گاوبازی خوب است نه فوتبال!»

در دیگر دیدارهای برگزار شده مس کرمان در خانه با گل دقیقه ۹۵ علی کریمی، پیروزی را با تساوی عوض کرد. احمد حسن‌زاده هم گل مس را در این بازی به ثمر رساند.

پرویز مظلومی سرمربی مس با وجود محرومیت، در جایگاه خبرنگاران حاضر شده و از ابتدا تا انتهای بازی تیم خود را هدایت کرد. مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی هم که به قضاوت داور معترض بود، در دقیقه ۹۲ اخراج شد. او به زمین آمده و مشغول بحث با داور بود. کریمی ستاره با تجربه تراکتورسازی از او خواست راهی رختکن شود. در ادامه نیز در حالی که داور قصد دمیدن در سوت پایان بازی را داشت، کریمی آخرین توپ را به تور دوخت.

سپاهان بعد از برتری شیرین در تبریز، این بار سه گل توسط دو یار جوانش به فجر سپاسی شیراز زد. مهدی شریفی پدیده ۲۱ ساله سپاهان دو بار موفق به گلزنی شد و علی کریمی ۱۹ ساله نیز دیگر گل سپاهان را به ثمر رساند.

فولاد در اهواز مقابل راه‌آهن با تساوی بدون گل متوقف شد. نفت دیگر تیم بالای جدولی هم روز خوبی را سپری نکرد و مقابل استقلال خوزستان به تساوی ۰-۰ رسید. با این نتایج، تا پیش از دیدار استقلال و داماش، تیم‌های نفت، فولاد، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان در رده‌های دوم تا پنجم جدول قرار دارند.
XS
SM
MD
LG