لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

مرگ ۹ نفر در اصفهان در اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز


دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان روز یکشنبه خبر داد که از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون، ۹ نفر بر اثر مصرف «مشروبات الکلی غیر استاندارد و فاسد» در مهمانی‌های شبانه جان سپردند.

محمدرضا حبیبی در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته است: «تا به حال ده‌ها نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز و فاسد دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شده‌اند که متأسفانه ۹ نفر از این افراد به دلیل مسومیت شدید جان خود را از دست داده‌اند.»

دادستان انقلاب استان اصفهان همچنین خبر داد که «تا به حال تعدادی از فروشندگان این مشروبات الکلی غیر استاندارد دستگیر شده‌اند که آمار دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.»

محمدرضا حبیبی با اعلام اینکه «اخیراً استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز در مهمانی‌های شبانه افزایش یافته‌است» به جوانانی که در مهمانی‌های شبانه شرکت می‌کنند، توصیه کرد که «دچار جو زدگی نشوند و پیشنهاد افراد بی‌اعتقاد برای مصرف الکل را قبول نکنند.»

مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در شهریور ماه جاری نیز در شهر خرم‌آباد استان لرستان جان چهار نفر را گرفت و شش تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

از زمان ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در ایران پس از انقلاب بهمن ۵۷، بخشی از مشروبات مصرفی در ایران از کشورهای همسایه به طور قاچاق وارد می‌شود و برخی از ایرانی‌ها نیز از الکل سفید که در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، به عنوان مشروب الکلی استفاده می‌کنند.

این ممنوعیت هم‌چنین به تولید خانگی، خرید و فروش پنهانی و ایجاد بازار سیاه مشروبات الکلی دامن زده‌است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایران، مهرماه امسال از دستگیری ۵۳ هزار قاچاقچی و همچنین انهدام ۴۰۰ باند قاچاق، طی شش ماهه نخست سال جاری در ایران خبر داد که به گفته وی باندهای فروش مشروبات الکلی جزو این دستگیرشدگان بوده‌اند.

در یکی از موارد، خبرگزاری فارس روز ۲۶ آبان از توقف کامیونی حامل «بیش از ۱۸ هزار بطری مشروبات الکلی» در چاراویماق استان آذربایجان شرقی توسط مأموران انتظامی خبر داد.

بنا بر این گزارش رانندگان کامیون مورد نظر قصد انتقال مشروبات الکلی به تهران را داشتند که توسط ماموران شهرستان چاراویماق دستگیر شدند.
XS
SM
MD
LG