لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

تجمع اعتراضی پرستاران مقابل ساختمان ریاست جمهوری ایران


صبح روز یکشنبه حدود ۷۰۰ پرستار شاغل در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ایران، در اعتراض به اختلاف درآمد پرستاران و پزشکان و همچنین تعلل دولت در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گزارش روز یکشنبه ۲۳ آذر خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، پرستاران در این تجمع علاوه بر طرح مطالبه اصلی و قدیمی‌شان درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، خواستار توجه به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف کادر پرستاری شدند.

آنچنان که ایلنا گزارش داده، پرستاران که برای شرکت در این تجمع اعتراضی از استان‌هایی چون تهران، اصفهان، مازندران و گیلان خود را به مقابل ساختمان ریاست جمهوری رسانده‌اند، مدعی‌اند پرستاران بیشتری عازم این تجمع بوده‌اند اما بسیاری از آنان پس از تماس یکی از نهادهای دولتی با بیمارستان‌های محل خدمت‌شان از شرکت در این اعتراض منصرف شده‌اند.

گزارش الهه روانشاد از تجمع پرستاران در مقابل ریاست جمهوری
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:56 0:00
لینک مستقیم

پیشتر حسین آذین، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ایران گفته بود که تجمع پرستاران آرامش را بر هم می‌زند و آنان نباید در دام «برخی اطلاعات غیر موثق» نظیر اختلاف درآمدی ۲۰۰ برابری بین پرستار و پزشکان بیفتند.

به گفته او پیگیری خواسته‌های پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مسیر اجرا است و تا آخر امسال باید روشن شود.

پرستاران معترض پیشتر هم درباره میزان دریافتی خود و اختلاف به گفته آنان بسیار فاحش درآمد کادر درمان با کادر پرستاری اعتراض کرده بودند. به طوریکه به گفته محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانهٔ پرستار، جامعه پرستاری کاهش اختلاف پرداخت بین پزشکان و پرستاران تا ۳ برابر را هم پذیرفته درحالیکه به گفته او در ایران این رقم به ۱۰۰ برابر رسیده است.

آقای شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار که هفته گذشته حکم تبعید شغلی‌اش به اتهام برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز آبان‌ماه پرستاران مقابل مجلس صادر شده بود، در جمع معترضان امروز حضور داشته است.

روز یکشنبه در پارچه‌نوشته‌های معترضان شعارهایی همچون «ما ۹۳ درصد هستیم»، «وال استریت واقعی در نظام سلامت ایران، ۵ درصد تیم درمان ۹۵ درصد درآمد را می‌برند» و «ما به بی‌عدالتی اعتراض داریم» به چشم می‌خورد.

حقوق و مزایای پایین با توجه به کمبود نیرو و فشار کار در کنار کار فرسایشی چندنوبته، مهم‌ترین مشکلات پرستاران در ایران عنوان می‌شود.

پیش از این گزارش‌های متعددی در مورد کمبود پرستار در ایران و افزایش مهاجرت آن‌ها از کشور منتشر شده‌است.

XS
SM
MD
LG