لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۷

برف و کولاک در ۱۱ استان ایران؛ ‌تهران سفیدپوش شد


گزارش‌های رسیده از ۱۱ استان ایران حاکی است که بارش برف و باران در این استا‌ن‌ها روز چهارشنبه، ۱۴ آبان، هم‌چنان ادامه داشته و برخی جاده‌ها نیز به علت کولاک شدید مسدود شده‌ است.

طبق آخرین اخبار، روز چهارشنبه در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمانشاه، گیلان و محور دماوند در شرق استان تهران بارش برف و باران وجود دارد و حتی در برخی مناطق غربی تهران، ‌تگرگ هم باریده است.

به نوشته خبرگزاری مهر،‌ بارش برف پاییزی که از روز یک‌شنبه آغاز شده،‌ امروز در برخی از مناطق ایران مانند شهرستان فیروزکوه در استان تهران، در حدی بوده که باعث تعطیلی مدارس شده است.

در ارتفاعات استان گیلان نیز بارش شدید برف هم‌چنان ادامه دارد و در برخی مناطق آن به ۷۰ سانتی‌متر نیز رسیده است.

از سوی دیگر، به گفته‌ رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، برخی جاده‌های ایران مانند دو محور «پونل به خلخال» و «آزادراه زنجان – قزوین» به دلیل برف و کولاک شدید مسدود شده‌اند.

محمدحسین حمیدی، با اعلام خبر فوق،‌ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته است: «در ارتفاعات محور فیروزکوه و کندوان در استان مازندران و محور فیروزکوه در شرق استان تهران، بارش برف ادامه دارد و تمامی محورهای استان گیلان نیز با بارش باران روبه‌روست.»

اما در برخی مناطق و جاده‌های ایران،‌ بارش برف و کولاک به حدی بوده که امدادگران هلال احمر،‌ به کمک برخی حادثه‌دیدگان رفته و امدادرسانی کرده‌اند.

ناصر چرخ‌ساز، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، روز ۱۴ آبان به خبرگزاری مهر گفته است: «امدادگران هلال‌ احمر به دنبال متاثر شدن ۱۱ استان کشور از برف و کولاک در ۴ روز گذشته، به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خدمت‌رسانی کرده،‌ ۶ نفر را به مراکز درمانی منتقل و ۵۰۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.»

در همین حال،‌ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، نیز در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اعلام بارش باران و برف در بخش‌هایی از شهر تهران،‌ از آمادهباش ماموران پلیس برای روزهای برفی خبر داده است.

XS
SM
MD
LG