لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۰

تایید حکم ناظم کودک‌آزار: دو سال تبعید و محرومیت از آموزش


به گفته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، حکم ناظمی که با شکایت والدین چند دانش‌آموز به کودک‌آزاری متهم شده بود تایید شده است. این فرد به دو سال تبعید و محرومیت از آموزش و شلاق محکوم شده بود.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، روز شنبه، ۱۶ خرداد، در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که این ناظم مدرسه پیشتر به دو سال تبعید، دو سال محرومیت از فعالیت فرهنگی و آموزشی و ورزشی و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

قاضی دادگاه تیرماه سال گذشته اعلام کرده بود که «این پرونده در مرحله رسیدگی است و در حال حاضر نمی‌توان درباره جزئیات آن اظهار نظر کرد».

اوایل خرداد سال ۹۳ بود که برخی خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری در ایران گزارش کردند که مردی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناظم مدرسه فرزندش به جرم «‌آزار جنسی» شکایت کرده است.

این فرد گفته بود که «مدتی است رفتارهای پسر ۱۱ ساله‌اش تغییر کرده و او برای اطلاع از تغییر رفتار فرزندش، چند بار با پسرش صحبت کرده تا این که او گفته از سوی ناظم مدرسه‌اش با آزار و اذیت جنسی مواجه شده است».

پس از این مسئله، والدين دانش‌آموزانی ۸ تا ۱۱ ساله در مدرسه‌ای که متهم در آنجا شاغل بود، با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش خواستار برخورد با مجرم شدند.

در ادامه وزير آموزش و پرورش ایران هم با نوشتن نامه‌ای به دادگاه، خواستار رسيدگی به اين پرونده و برخورد با ناظم مدرسه شد.

این ناظم هم با وجود انکار اتهامات، به دلیل وجود دلایل و مدارک به تبعید، محرومیت از آموزش و شلاق محکوم شد.

در همین رابطه مردادماه سال گذشته، دبیر مرجع ملی حقوق کودک در ایران و مشاور وزیر دادگستری، با اشاره به این پرونده گفته بود که تعرض ناظم مدرسه گاهی با رضایت دانش‌آموزان همراه بوده و یک «کشش دوطرفه» وجود داشته است.

مظفر الوندی، مشاور وزیر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، اعلام کرده بود: «متاسفانه در هر مکانی که به صورت متمرکز از کودکان نگهداری می‌شود احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نیز وجود دارد و این یک مسئله جهانی است.»

مدرسه‌ای که ناظم ۳۲ ساله در آن فعالیت می‌کرد در شهرک دانشگاه در غرب تهران واقع بوده و بررسی شکایات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان بین ۸ تا ۱۱ سال داشته‌اند.

XS
SM
MD
LG