لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران، «بازداشت شد»


حشمت طبرزدی (رو به دوربین، چپ) در اعتراضات سال ۸۸
حشمت طبرزدی (رو به دوربین، چپ) در اعتراضات سال ۸۸

وب‌سایت «جبهه دموکراتیک» به نقل از «یک منبع آگاه» ناشناس خبر داد که حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل این گروه، روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت، «دستگير و به بند ٢٠٩ زندان اوين منتقل شده است».

به گفته این وب‌سایت، آقای طبرزدی ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه برای دیدار با محمد ملکی، فعال سیاسی، از منزل خود خارج شده و به خانه مراجعه نکرده است.

در همین حال علی طبرزدی، پسر آقای طبرزدی، نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که «به احتمال بسیار» پدرش در خیابان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، در روزهای پایانی سال گذشته دادسرای اوین احضاریه‌ای به منزل آقای طبرزدی ارسال کرده، اما او از گرفتن این احضاریه امتناع کرده و مأموران اعلام کرده‌اند که او در صورت حاضر نشدن در دادسرا بازداشت خواهد شد.

حشمت‌الله طبرزدی پیش از این با اشاره به ارسال این احضاریه در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که در صورت بازداشت «از همان لحظه اول» اعتصاب غذا خواهد کرد و در بازپرسی و بازجویی‌ها سخنی نخواهد گفت و برای آزادی هم وثیقه و قرار کفالتی ارائه نخواهد کرد.

حشمت‌الله طبرزدی در بیست سال گذشته از جمله پس از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که به ماه‌ها ناآرامی در کشور انجامید بارها بازداشت شده است.

به گفته وب‌سایت «جبهه دموکراتیک»، وی در آخرین دوره زندان خود پس از گذراندن پنج سال و نیم حبس در ۹ تیر ۹۴ آزاد شده بود.

آقای طبرزدی در سال‌های پایانی دهه ۶۰ و سپس نیمه دهه ۷۰ از حامیان اصلی رهبر جمهوری اسلامی در نهادهای دانشجویی نزدیک به حکومت به شمار می‌آمد.

وی اما رفته‌رفته به یکی از مخالفان جمهوری اسلامی بدل شد و افشاگری‌های نشریات او درباره فساد مالی و سیاسی چهره‌های بانفوذ جمهوری اسلامی از ابتدای دهه ۷۰ در ‌‌نهایت به توقیف نشریه پیام دانشجو، نشریه تحت مدیریت او، و زندانی شدن خودش منجر شد.

XS
SM
MD
LG