لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۶

مسمومیت ده‌ها دانشجو در خوابگاه دانشگاه شیراز


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از دانشجویان دختر ساکن خوابگاه‌ « پردیس ارم» دانشگاه شیراز پس از صرف شام در سلف سرویس این خوابگاه در روز یک‌شنبه، دهم اسفند، مسموم شده‌اند. اورژانس کشور مسمومیت غذایی را دلیل این اتفاق عنوان کرده است.

در حالی که اورژانس کشور تعداد این دانشجویان را ۷۰ نفر اعلام کرده، روابط عمومی دانشگاه شیراز از «بیماری» ۱۴۰ دانشجو خبر داده است.

به گفته روابط عمومی دانشگاه شیراز، از شب یک‌شنبه دهم اسفند تا شب دوشنبه، حدود ۱۴۰ نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه‌«پردیس ارم» این دانشگاه «دچار بیماری با علائم کوفتگی، بدن درد، بیحالی و دل‌درد و بعضاً تب‌ و لرز» شده‌اند.

این در حالی است که به گفته وب‌سایت خبرنامه دانشجویان ایران، در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه حدود ۱۹۰ نفر از دانشجویان دختر و ۵۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه شیراز دچار مسمومیت «شدید» شده‌اند.

این وب‌سایت شرایط دانشگاه شیراز پس از این اتفاق را «نامناسب» توصیف کرده و از برگزاری تجمع‌هایی در این دانشگاه خبر داده است.

در همین حال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، نیز گفت که خبر «مسمومیت» دانشجویان در یک مجتمع خوابگاهی دوشنبه شب به اورژانس اطلاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی اضافه کرد: «پس از حضور اورژانس مشخص شد که ۷۰ تن از دانشجویان این دانشگاه پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی عوامل اورژانس، اکثر آنها در محل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و تنها دو نفر برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.»

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، نتایج اولیه نشان می‌دهد که وجود مسمومیت در غذای شام این دانشجویان علت این اتفاق بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سال گذشته نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز پس از صرف غذای سلف‌ سرویس خوابگاه «پردیس ارم» این دانشگاه مسموم شده بودند.

در آذرماه نیز هشتاد تن از دانشجویان دانشگاه جهرم در استان فارس در پی مسمومیت غذایی، راهی مراکز درمانی شده بودند.

XS
SM
MD
LG