لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۷

کیمیا علیزاده در المپیک نوجوانان به مدال طلا دست یافت


کیمیا علیزاده (عکس متعلق به مسابقات تایوان)
کیمیا علیزاده (عکس متعلق به مسابقات تایوان)

در ادامه مسابقات المپیک نوجوانان که با شرکت ۲۰۱ کشور به میزبانی چین در حال برگزاری است، کیمیا علیزاده در وزن ۶۳ کیلوگرم رشته تکواندو به مدال طلا دست یافت.

علیزاده به عنوان پرچمدار کاروان پسر و دختر اعزامی به این مسابقات، نخستین دختر ایرانی است که موفق به کسب مدال در المپیک نوجوانان می‌شود.

در نخستین دوره المپیک نوجوانان که سال ۲۰۱۰ به میزبانی سنگاپور برگزار شد، کاروان ایران موفق به کسب دو مدال طلا توسط کاوه رضایی (تکواندو) و علیرضا کاظمی‌‌نژاد (وزنه‌برداری) شده بود. محمد سلیمانی (تکواندو) و مهران شیخی (کشتی آزاد) روی سکوی دوم ایستادند، یوسف قادریان (کشتی فرنگی) هم برنز گرفت.

در این دوره از مسابقات نیز علاوه بر مدال طلای کیمیا علیزاده، پسران ایران موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز دیگر شده‌اند.

کیمیا علیزاده ابتدا نمایندگان کامرون و بل‍ژیک را شکست داد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز ماریا پن از کلمبیا را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد تا به فینال برسد. او در دیدار نهایی نیز یولیا توروتینا از روسیه را ۱۰ بر ۷ شکست داد تا روی سکوی قهرمانی بایستد. مدال برنز به دختری از چین رسید.

در ۷۳ کیلوگرم پسران، دانیال صالحی پس از این که کوین ساینت از کانادا را شکست داد، مقابل حمزه عدنان کریم از آلمان شکست خورد و به مدال برنز مشترک با مبارز مصری دست یافت. تیم تکواندو ایران در اولین روز این مسابقات، توسط مهدی اسحاقی در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود.

رامین صفویه در رشته جودو نیز دیگر طلایی کاروان ایران است. او در وزن ۱۰۰ کیلوگرم با غلبه بر دومنیک شون‌فلدت از آلمان موفق شد جواز حضور در فینال را کسب کند. صفویه برای کسب مدال طلا به دیدار روسیتسلاو داشکوف از قرقیزستان رفت و با ضربه فنی حریف خود را شکست داد.

در همین رشته و ۷۸ کیلوگرم دختران، بریگیت ماتیچ از کرواسی با غلبه بر رقیب بوسنیایی روی سکوی قهرمانی ایستاد.

نجمه خدمتی تیرانداز ایرانی در در مرحله مقدماتی ۱۰ متر تفنگ بادی، رتبه دوم را در جمع هشت نفر کسب کرد و به فینال راه یافت. خدمتی برای کسب مدال با تیراندازان سوئیس، آلمان، سنگاپور، صربستان، چین، مغولستان و کرواسی رقابت کرد و در پایان چهارم شد.

سارا هورنونگ از سوئیس به قهرمانی رسید. لیندسی مارتینا ولوسو از سنگاپور در جایگاه دوم قرار گرفت و جولیا بوده از آلمان سکوی سوم را نصیب خود کرد.

تیم والیبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود نیز نتیجه را به فرانسه واگذار کرد. این تیم متشکل از محمدرضا شبیری و کیوان صحنه دو بر صفر به فرانسه باخت. ایران در دو بازی قبلی مقابل تیم‌های ملی پرو و پورتوریکو شکست خورده بود.

در سایر رشته‌ها و در مسابقات ژیمناستیک، جیانی رگینی از انگلستان قهرمان شد. در مسابقات دختران هم سدا توتخالیان از روسیه حرف اول را زد و توانست رقیب نزدیکش فلاویا لوپز برزیلی را پشت سر بگذارد.

آندرژی رادکوفسکی از لهستان فاتح مسابقات شمشیربازی در اسلحه فلوره شد. در سابر دختران، مدال طلا به آلینا موسیکو از روسیه رسید.

نشان زرین شنای صد متر پروانه پسران و همین مسافت در ماده آزاد دختران به نمایندگان کشور میزبان رسید، اما در ماده چهار در صد متر آزاد، انگلیس به مدال طلا دست یافت.

دختران شناگر ایتالیایی هم در نانجینگ خوش درخشیدند. آمبرا اسپوزیتو در ۲۰۰ متر کرال پشت و سیمونا کوادارلا در ۸۰۰ متر آزاد روی سکوی نخست ایستادند.

طلای ۶۳ کیلوی تکواندو به مارکز ادیوال برزیلی رسید و طلای ۵۵ کیلوی دختران نصیب ایوانا بابیچ کروات شد. بویدار آندریف بلغاری در ۶۹ کیلوی وزنه‌برداری توانست با بهترین حد نصاب، جایگاه شماره یک را نصیب خود کند. در این رشته و مسابقات دختران، تایوان توانست در ۵۸ کیلوگرم طلایی شود.

XS
SM
MD
LG