لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

چمران، نامزد اصولگرایان،‌ بار دیگر رییس شورای شهر تهران شد


مهدی چمران
مهدی چمران

مهدی چمران، نامزد اصولگرایان برای ریاست بر شورای شهر تهران، روز سه‌شنبه، ۱۱ شهریورماه، با پیروزی بر احمد مسجدجامعی برای سومین بار به ریاست این شورا انتخاب شد. معاون آقای چمران نیز از اصولگرایان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای چمران، نامزد اصولگرایان، روز سه‌شنبه توانست با کسب ۱۸ رأی در برابر ۱۳ رای احمد مسجدجامعی، نامزد اصلاح‌طلبان، به ریاست شورای شهر تهران برسد.

احمد مسجدجامعی روز سه‌شنبه، ۱۲ شهريورماه ۱۳۹۲، با اختلاف يک رای نسبت به مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده بود.

پس از انتخاب آقای مسجدجامعی به ریاست شورای شهر تهران رسانه‌های ایران اعلام کردند که از ۳۱ عضو شورای شهر تهران، ۱۴ نفر اصلاح‌طلب، ۱۳ نفر اصولگرا و چهار نفر باقی‌‌مانده قهرمانان پيشين ورزشی هستند.

پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به شهرداری تهران در رقابت با محسن هاشمی، در روز ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ مشخص شد که الهه راستگو که از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران محسوب می‌شد به آقای قالیباف رای داده است.

پس از این اتفاق الهه راستگو از حزب اسلامی کار و مجمع زنان اصلاح‌طلب اخراج شد.

خبرگزاری تسنیم نیز روز سه‌شنبه خبر داده است که مرتضی طلایی، عضو اصولگرای شورای شهر تهران، در رقابت با احمد حکیمی‌پور، نامزد اصلاح‌طلبان، به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده است.

مهدی چمران در دوره‌های دوم و سوم شورای شهر تهران به مدت ده سال ریاست شورای شهر تهران را عهده‌دار بود.

در دوره دوم انتخابات شورای شهر تهران با پیروزی گروه آبادگران در انتخابات ، مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر و محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

پس از رای عدم اعتماد مجلس ایران به محمدعلی نجفی، عضو شورای شهر سوم تهران، به عنوان وزیر آموزش و پرورش در مرداد سال ۱۳۹۲ نامه آقای چمران عليه آقای نجفی منتشر شد.

مهدی چمران در نامه خود خطاب به رئيس مجلس برخی سخنان آقای نجفی در جريان اخذ رای اعتماد مجلس را «غيرواقعی» خوانده بود.

XS
SM
MD
LG