لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

بازداشت شش عرب شهروند اسرائیل به اتهام حمایت از حکومت اسلامی


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شباک، اعلام کرد که شش عرب شهروند این کشور را به اتهام همکاری و حمایت از گروه «حکومت اسلامی» («داعش» پیشین) دستگیر کرده است.

رسانه‌های اسرائیل روز سه‌شنبه، ۱۶ تیر، به نقل از گزارش شباک، سازمان امنیت داخلی این کشور، نوشتند که این شش عرب از بادیه‌نشین‌های ساکن صحرای «نگب» در جنوب اسرائیل بوده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، چهار تن از افراد دستگیر شده، معلم منطقه «حورا»، یکی از محل های زندگی عرب‌های بادیه‌نشین بوده‌اند.

به گزارش شباک، این افراد به تبلیغ در میان دانش آموزان و سایر آموزگاران برای حمایت از «حکومت اسلامی» پرداخته اند.

نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل، گفته است که از خبر حمایت معلمان عرب بادیه نشین از «داعش» تکان خورده، و افزوده است که دولت اسرائیل این امر را «تحمل نخواهد کرد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز روز دوشنبه گذشته در مراسمی به یاد کشته های نظامی جنگ تابستان گذشته ارتش اسرائیل در غزه گفت هر کس «از جمله داعش» که بخواهد به اسرائیل لطمه بزند، «بداند که خونش پای خودش خواهد بود».

سازمان امنیت داخلی اسرائیل در ماه‌های گذشته نیز پس از به اهتزاز درآمدن بیرق سیاه رنگ «داعش» در مناطق عرب نشین شمال اسرائیل، چند عرب شهروند این کشور را دستگیر کرده بود.

دستگیری شش عرب بدوی در اسرائیل به اتهام حمایت از «حکومت اسلامی» در حالی است که یک ویدیوی جدید از سوی این گروه با تهدید به «نابودی» حماس منتشر شده است.

این دومین پیام تهدیدآمیز «حکومت اسلامی» در خصوص «نابودی» حماس است.

هفته گذشته فایل صوتی منتشره با صدای یک عضو «حکومت اسلامی» تاکید داشت که «به‌زودی حماس از قدرت در غزه کنار زده می شود و همه سکولارهای فتح و دولت یهود نیز منهدم خواهند شد».

اما ویدیوی جدید در ۱۶ دقیقه اخطار قاطع‌تری است از طرف «حکومت اسلامی» به حماس در غزه و سایر نقاط فلسطینی‌نشین منطقه.

در پی تهدیدهای «داعش» علیه حماس، شماری از مهره های امنیتی اسرائیل از این کشور خواسته اند با حماس برای مبارزه مشترک علیه «حکومت اسلامی» همکاری کند.

این در حالی است که ژنرال اسرائیلی سامی تورجمان در روزهای اخیر گفته بود، برخی از نیروهای حماس با پیکارجویان مسلحی که هفته گذشته تلفات سنگینی به نظامیان مصری در صحرای سینا وارد کردند همکاری کرده‌اند؛ اتهامی که از سوی حماس رد شد.

اما برخی از مقامات مصری نیز به رویترز گفته بودند، این ظن وجود دارد که تعدادی از نیروهای داعش در حملات روزهای اخیر در شمال مصر، از طریق تونل های میان غزه و مصر وارد خاک مصر شدند و با خود جنگ افزارهایی نیز برای حملات وسیع هفته قبل را به صحرای سینا منتقل کردند.

در حملات روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته در مناطق الرفح و شیخ الزوید، ده‌ها نظامی مصری کشته شدند؛ ارتش مصر نیز از وارد کردن تلفات «سنگین» به پیکارجویان «حکومت اسلامی» در سینا خبر داد.

XS
SM
MD
LG