لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

انفجار دوم در شهر ولگوگراد روسیه؛ دست‌کم ۱۴ کشته


کمتر از ۲۴ ساعت پس از انفجار انتحاری در شهر ولگوگراد روسیه، صبح روز دوشنبه انفجار یک بمب دیگر در یک اتوبوس برقی در همین شهر دست‌کم ۱۴ کشته بر جای گذاشت.

روز یک‌شنبه نیز ۱۷ نفر در انفجاری انتحاری در ایستگاه قطار این شهر جان باخته بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان دولتی روسیه این انفجار دوم را نیز «اقدامی تروریستی» توصیف کرده‌اند.

با این حال هنوز هیچ گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته است.

اما شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقامات آژانس بازرسی فدرال روسیه گزارش داده است که مسئول انفجار دوم در صبح دوشنبه یک بمب‌گذار انتحاری مرد بوده است.
انفجار دوم در شهر ولگوگراد روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:54 0:00

رسانه‌های خبری دنیا وقوع دو انفجار در دو روز در شهر جنوبی ولگوگراد را در حالی نشانه «آسیب‌پذیری» این کشور در برابر حملات تروریستی دانسته‌اند که کمتر از شش هفته به زمان برگزاری بازی‌های زمستانی سوچی ۲۰۱۴ مانده است.

روز یک‌شنبه گذشته نیز ایستگاه قطار شهر ولگوگراد صحنه انفجاری انتحاری بود که دست‌کم ۱۷ کشته و ۳۷ زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش می‌دهد که انفجار دوم که در ساعات پر رفت‌وآمد روز دوشنبه در مرکز شهر رخ داده سقف اتوبوس را از جا کنده و جنازه‌ها را در سطح خیابان پراکنده است.

این خبرگزاری در گزارش خود همچنین به انتشار ویدئویی از طرف رهبر شبه‌نظامیان قفقاز شمالی در تابستان گذشته اشاره می‌کند که از نیروهای خود خواسته بود «با تمام نیرو» از انجام بازی‌های زمستانی سوچی جلوگیری کنند.

شهر ولگوگراد که در دوره اتحاد جماهیر شوروی «استالین‌گراد» خوانده می‌شد روز ۲۱ اکتبر شاهد انفجار مشابهی در یک اتوبوس بود که آن هم توسط يک بمب‌گذار انتحاری زن صورت گرفت و هفت کشته بر جای گذاشت.

المپیک زمستانی سوچی که شهری است در ۷۰۰ کیلومتری جنوب غربی ولگوگراد قرار است در روز هفتم ماه فوریه ۲۰۱۴ آغاز شود.
XS
SM
MD
LG