لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

حمله محافظه‌کاران مصری به بازار داغ بکارت چینی


نمایی از مسجد الازهر در قاهره، پایتخت مصر
نمایی از مسجد الازهر در قاهره، پایتخت مصر
به‌تازگى فروش نوعی پرده بكارت مصنوعی ساخت چين در بازارهاى مصر موجى از واكنش‌ها را در رسانه‌ها و فضاى اينترنتى اين كشور بوجود آورده است.

به گزارش روزنامه آمريكايى ديلى نيوز، برخى نمايندگان محافظه‌كار پارلمان مصر ضمن درخواست ممنوعيت ورود اين کالا به كشورشان خواستار مجازات عاملان آن نیز شده‌اند.

محمد الرحال، وبلاگ‌نويس مصرى، كه مقاله وى در روزنامه بريتانيايى گاردين به چاپ رسيده است می‌گوید اين پرده بكارت ۱۵ دلارى حاوى يك ماده آلبومينى بى‌رنگ دولايه به ابعاد ۵ در ۷ سانتي‌متر است كه يك جوهر قرمز به رنگ خون در ميان دولايه آن قرار دارد.

او مى‌افزايد که اگرچه اين محصول سال‌هاست كه در كشور چين ساخته مى‌شود، تازه اکنون ورود آن به بازارهاى خاورميانه موجى از انتقادها را به همراه داشته است.

اين وبلاگ‌نویس مصری ضمن مقايسه دو روش ترميم پرده بكارت به صورت جراحى و نوع مصنوعى وارداتى از چين مى‌نويسد که اخيراَ ترميم پرده بكارت از راه جراحى به طور گسترده در كشور مصر فراگير شده كه معمولاَ با هزينه چند صد دلاری و در درمانگاه‌هاى معمولاَ غيربهداشتى صورت مى‌گيرد.

اين در حالي است كه به گفته آقای الرحال پرده بکارت مصنوعی ارزان‌تر و مطمئن‌تر به نظر مى‌رسد.

به گفته این وبلاگ‌نویس، گروهى از مسلمانان محافظه‌كار مصر ورود پرده بكارت مصنوعى به بازار اين كشور را مرگ اخلاق‌گرايى و فراهم كردن فرصتى در جهت ترویج بى بندوبارى در ميان زنان اين كشور قلمداد مى‌كنند.

به گزارش روزنامه آمريكايى ديلى نيوز، شيخ سيد عسگر، از رهبران اخوان‌المسلمين مصر و نماينده پارلمان اين كشور، ضمن اشاره به اثرات منفی این محصول در بى بندوبارى زنان مسلمان آن را مايه شرم حزب حاكم دانسته است.

در همين زمینه شيخ عبدالمعطى البيومى، عضو مجمع پژوهش‌هاى اسلامى دانشگاه الازهر، نیز با صدور فتوايى ضمن انتقاد شديد از ورود اين كالا به كشورش، خواستار محاكمه و قصاص واردكنندگان آن شده است.

اين در حالي است كه اين گزارش مى‌افزايد گروهى ديگر در مصر ورود اين كالا به كشورشان را وسيله‌اى برای مقابله با فرهنگ مردسالار در كشورهاى عربى مى‌دانند.

روزنامه ديلى نيوز در پايان مقاله خود به نقل ازمروا رخاء، نويسنده و وبلاگ‌نويس مصرى، مى‌نويسد که ورود اين محصول مى‌تواند به عنوان ابزارى عليه فرهنگ مردسالارى در كشورهاى عربى كه فعاليت جنسى را براى زنان محدود كرده، ولى چشم خود را بر روى عياشى مردان مى‌بندد مورد بهره‌برداری قرار گيرد.
XS
SM
MD
LG