لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا


دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا
دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا

دومين بازی تيم‌های واليبال ايران و آمريکا در تالار ۱۲ هزار نفری آزادی مانند ديدار نخست، با برتری ۳-۰ ايران به پايان رسيد.

تيم ملی واليبال ايران در هشتمين مسابقه از رقابت‌های ليگ جهانی ۲۰۱۵ با ترکيب معروف، موسوی، غلامی، ميرزاجانپور، عبادی‌پور و محمودی به مصاف آمريکا رفت.

زنان در اين مسابقه نيز مانند بازی قبلی، راهی به سالن مسابقه پيدا نکردند. با اين حال، ورزشگاه مملو از تماشاگرانی بود که با هيجان و تشويق ممتد، تيم ملی ايران را همراهی می‌کردند.

بازيکنان تيم ملی واليبال آمريکا به احترام روزه‌داری برخی تماشاگران، قبل از اذان مغرب آب نخوردند و به بطری‌های آب دست نزدند که اين موضوع مورد توجه صداوسيما و ساير رسانه‌های ايران قرار گرفت.

بازيکنان تيم ملی واليبال آمريکا به احترام روزه‌داری برخی تماشاگران، قبل از اذان مغرب آب نخوردند و به بطری‌های آب دست نزدند که اين موضوع مورد توجه صداوسيما و ساير رسانه‌های ايران قرار گرفت.

دو تيم در گيم اول تا امتياز ۱۰ پيش آمدند اما سرويس‌های ميرزاجانپور و دفاع خوب روی تور و دريافتهای کم نقص در عقب زمين باعث شد اين ست با نتيجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ايران خاتمه پيدا کند. ميرازجانپور با شش امتياز عنوان امتيازآورترين بازيکن زمين در گيم اول بود.

در ست دوم و با امتياز ۱۶ بر ۱۱ به سود ايران، تيم‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. اين ست را هم شاگردان کواچ با نتيجه ۲۵ بر ۲۱ به سود خود رقم زدند. تا پايان اين ست شهرام محمودی با ۱۱ امتياز بهترين بازيکن زمين بود.

در ست سوم آمريکايی‌ها پيش افتادند اما همبازيان سعيد معروف بار ديگر با بازی منسجم، ۲۵-۱۹ پيروز شدند تا سه امتياز با ارزش کسب کنند. آمريکا هر شش امتياز اين دو مسابقه متوالی را به ايران واگذار کرد تا بدون کسب امتياز ايران را ترک کند.

شهرام محمودی با ۱۶ به عنوان امتيازآوترين بازيکن ميدان شناخته شد. آرون راسل از آمريکا نيز با ۹ امتياز، بهترين بازيکن اين تيم بود.

​در جدول رده‌بندی گروه B آمريکا با ۱۷ امتياز در صدر است. لهستان با ۱۶ امتياز در رده دوم قرار دارد. ايران ۱۳ امتيازی شده و در جايگاه سوم ايستاده. روسيه هم با دو امتياز و بدون کسب پيروزی قعرنشين است.

ايران در بازی بعدی خود، جمعه در تهران به مصاف لهستان خواهد رفت. روسيه نيز ميزبان آمريکاست.

ديويد لی کاپيتان تيم ملی واليبال آمريکا به خبرنگاران گفت: «ايران در اين مسابقه عالی بود، به خصوص معروف که پاس‌های خوبی به شهرام محمودی داد. ميرزاجانپور هم از بهترين‌های ايران بود.»

جان اسپرو سرمربی آمريکا گفت در بازی گذشته جو ورزشگاه باعث شد ببازيم اما در بازی امروز ايران خودش توانست ما را مغلوب کند. موضوعی که کواچ هم تاييد کرد.

سعيد معروف کاپيتان تيم ملی ايران گفت:«همانطور که باخت‌ها را فراموش کرديم بايد اين دو برد را هم فراموش کنيم و به بازی‌های آينده فکر کنيم.»

اسلوبودان کواچ نيز در نشست خبری گفت: دو نتيجه ۳ بر صفر رقم خورد اما در هر لحظه آمريکا می‌توانست به بازی برگردد که سرويس‌های خوب ما اين اجازه را به آنها نداد.

سرمربی تيم ملی ايران تاکيد کرد: «به آمريکا احترام می‌گذارم، بهترين تيم دنيا هستند و برای بهتر بازی کردن بايد از نظم آنها بهره بگيريم. چهار بازی سخت داريم. لهستان قهرمان جهان است اما از آمريکا بهتر نيست.»

XS
SM
MD
LG