لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۴

زنان موفق ایرانی در آمریکا؛ از فضانورد تا معاون سی ان ان


بنياد زنان ايرانى آمريكا روز يكشنبه، دو نوامبر، كنفرانس سالانه خود را در كاليفرنيا برگزار كرد. در اين كنفرانس زنان ايرانى تبار موفق در عرصه هاى مختلف از سراسر آمريكا گرد هم آمدند تا تجربياتشان را با نسل جوان در ميان بگذارد.

انوشه انصارى يكى از سخنرانان اين كنفرانس بود. خانم انصارى اولين زنى است كه با هزينه شخصى خود به فضا رفت و همچنين اولين فضانورد ايرانى است.

سخنران ديگر مراسم، پريسا خسروى معاون بخش بين الملل شبكه سى ان ان بود.
اين کنفرانس در هتل هيلتون شهر بورلی هيلز برگزار شد. شهردار بورلی هيلز در ابتدای مراسم لوح تقديری به بنياد زنان ايرانی آمريکا تقديم کرد. او گفت شهر بورلی هيلز اين را روز زنان ايرانی آمريکا نامگداری کرده است.

از ديگر سخنرانان اين کنفرانس، می توان از گلی عامری، مديرکل امورآموزشی و فرهنگی وزارت خارجه ايالات متحده در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، رويا سليمانی از مديران بخش روابط عمومی شرکت گوگل و نينا انصاری، تاريخدان و کارشناس جنبش زنان نام برد.

يکی ديگر از سخنرانان، فريال گواشيری، کارمند ايرانی-آمريکايی کاخ سفيد بود. او درباره اهميت تاثيرگذاری در عرصه سياست صحبت کرد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا در پيامی به شرکت کنندگان مراسم تبريک گفت. او تاکيد کرد که تنوع اجتماعی يکی از مهم ترين نقاط قوت ايالات متحده است و ايرانيان آمريکا هم در شکل گيری اين کشور نقش مهمی ايفا کرده اند. وی افزود آمريکا زمانی موفق است که همه زنان از همه تبارها موفق باشند.

اين کنفرانس چند سال در کاليفرنيا و همچنين در واشنگتن و نيويورک برگزار شده است. در اين مراسم مريم خسروانی، بنيانگذار و مدير بنياد زنان ايرانی آمريکا، گفت که تلاش می کند اين کنفرانس را به کشورهای ديگر ببرد خصوصا جايی که زنان ساکن ايران بتوانند بدون ويزا به آن سفر کنند و به راحتی در کنفرانس شرکت کنند. خانم خسروانی می گويد آرزويش اين است که بتواند روزی اين کنفرانس را در ايران برگزار کند.

XS
SM
MD
LG