لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

پس از سه سال، قاتلان بازیکن تیم امید سایپا دستگیر شدند


 امید دربندی بازیکن تیم فوتبال امید سایپا
امید دربندی بازیکن تیم فوتبال امید سایپا

سه سال پس از قتل امید دربندی بازیکن تیم فوتبال امید سایپا، ربایندگان و قاتلان او دستگیر شدند.

مردادماه ۹۲ پدر امید به کلانتری شهرزیبا مراجعه کرد و گفت پسر دانشجو و ۲۲ ساله‌اش از خانه خارج شده. پس از چند ساعت، مردان ناشناسی با او تماس گرفته و برای آزادی پسرش درخواست پول کرده‌اند.

او مبلغ ده میلیون تومان که ربایندگان درخواست کرده بودند را به حساب‌شان واریز کرد اما خبری از آزادی پسرش نشد.

فردای همان روز، اهالی محله زمان آباد در منطقه خاوران، هنگام مراجعه به چاه آب برای کشاورزی، با جسد حلق آویز جوانی روبرو شدند.

بررسی‌ها نشان داد پسر جوان همان امید است که با ضربات چاقو به قتل رسیده. خودروی پراید او نیز در فاصله چند صد متری پیدا شد.

کارآگاهان ویژه قتل با بررسی حساب بانکی آدم ربایان موفق به شناسایی مردی به نام نوید شدند. نوید گفت در زمینه انتقال پول افغان‌های مقیم ایران به کشورشان فعالیت می‌کند و ۱۰ میلیون تومان مورد نظر را هم فردی به اسم عبدالله به او سپرده تا به افغانستان منتقل کند.

با بررسی سوابق عبدالله میم ۵۷ ساله مشخص شد او سابقه سرقت مسلحانه و زورگیری دارد. با شناسایی مخفیگاهش در منطقه شوش، کارآگاهان به این محل مراجعه کردند اما متوجه شدند از ایران متواری شده.

آبان ۹۴ در یک مجتمع تجاری واقع در خیابان شریعتی مردی به نام جمشید در محل کارش و در جریان معامله سکه‌های عتیقه به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان، در جریان درگیری با چند افغان به قتل رسید.

سی‌ام دی جنایت مشابهی در خیابان پاسداران رخ داد. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، مجید قبادی به همراه یکی از بستگانش برای خریدن سکه‌های عتیقه به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان، سر قرار رفته اما مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده.

در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر متهم متواری پرونده قتل امید شدند.

در بررسی تصاویر و شناسایی شکرالله ۳۹ ساله توسط همکاران قربانی جنایت خیابان شریعتی، مشخص شد این فرد به عنوان نیروی خدماتی در شرکت محل کار جمشید مشغول به کار بود اما همزمان با وقوع جنایت ناپدید شده.

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو مرد به همراه تعدادی دیگر از تبهکاران قصد دارند بار دیگر و به همان شیوه فروش سکه‌های عتیقه، اقدام به سرقت کنند و احتمالاً جنایتی دیگر در راه است.

خریدار سکه‌های طلا در منطقه پیروزی، پس از اطلاع از مشخصات واقعی فروشندگان گفت که قصد داشته در ازای پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان، اقدام به خرید ۵۰۰ سکه عتیقه کند.

سیزدهم اسفند ۹۴ و با حضور سه عضو گروه سارقین، عملیات دستگیری توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی انجام شد.

هر سه متهم با استفاده از شمشیر قصد متواری شدن داشتند. یک نفر از متهمین به نام جلال در حین فرار مورد اصابت گلوله کارآگاهان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

دو متهم دیگر بنام‌های غلام و سخی دستگیر شدند. کارآگاهان یک کیسه حاوی ۵۰۰ سکه عتیقه تقلبی را هم کشف کردند. بلافاصله تحقیقات از آنها برای شناسایی مخفیگاه عضو اصلی گروه (عبدالله) انجام شد.

خبرگزاری ایرنا نوشته دو متهم پس از دقایقی انکار، صراحتاً به سرکردگی عبدالله در ارتکاب سرقت‌های منجر به جنایت اعتراف کردند.

با شناسایی مخفیگاه عبدالله در محدوده میدان هروی، کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه، او و شکرالله را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمین علاوه بر کشف اموال متعلق به یکی از قربانیان بنام جمشید، دسته چک دیگر قربانی پرونده بنام مجید هم کشف شد.

مهدی نیز که در پرونده جنایت خیابان پاسداران به شدت مجروح شده بود، پس از حضور در اداره دهم اقدام به شناسایی هر چهار متهم پرونده کرد.

سرهنگ حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس تهران گفت: با توجه به شواهد و دلایل غیرقابل انکار، ارتکاب جنایت و قتل امید توسط این گروه از متهمین محرز شده است.

کارآگاه مکرم در ادامه گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم خشن به ویژه سرقت با عنوان مسافر و شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم صادر شده است.

XS
SM
MD
LG