لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۴

نخستین قهرمانی شیلی در کوپا آمریکا


فینال رقابت‌های کوپا آمریکا بین تیم‌های ملی فوتبال شیلی و آرژانتین برگزار شد و شیلیایی‌ها با برتری در ضربات پنالتی، جام قهرمانی را نصیب خود کردند.

این بازی در پایان ۹۰ با تساوی بدون گل خاتمه یافت. خشونت و خطاهای مکرر، در این مسابقه نیز مانند سایر بازی‌های این تورنمنت، چشمگیر بود.

آنخل دی‌ماریا ستاره آلبی سلسته در این جام، در همان نیمه نخست، اسیر خشونت بازیکنان حریف شد و با مصدومیت زمین را ترک کرد.

مهمترین موقعیت آرژانتین در ثانیه‌‌های آخر رقم خورد و پاس مسی به لاوتزی رسید، او نیز توپ را برای هیگواین فرستاد که نتوانست وارد دروازه کند.

در وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی تیم قهرمان را مشخص کند. جایی که شیلی با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد و پس از چهار بار ناکامی در فینال، برای اولین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

گونزالو هیگواین و اوِر بانه‌گا پنالتی‌های خود را برای آرژانتین از دست دادند اما مسی توانست دروازه کلودیو براوو، هم‌تیمی خود در بارسا، را باز کند.

در طرف مقابل، فرناندز، آرتورو ویدال، آرانگوئیز و الکسیس سانچز همگی موفق به گلزنی شدند تا جشن قهرمانی در قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان را برپا کنند.

لیونل مسی و یارانش در تیم ملی آرژانتین که برای دومین سال متوالی به فینال رسیده بودند، پس از ناکامی در جام جهانی در کوپا آمریکا هم از دستیابی به جام بازماندند.

ادواردو وارگاس از شیلی و پائولو گوئره‌رو از پرو با چهار گل زده، آقای گل مسابقات شدند.

اروگوئه با ۱۵ جام قهرمانی، پر افتخارترین تیم مسابقات است. آرژانتین ۱۴ دوره اول شده و البته از سال ۱۹۹۳ تاکنون نتوانسته به جام قهرمانی برسد. برزیل هم هشت دوره به قهرمانی رسیده است.

پاراگوئه و پرو دو تیم شگفتی‌ساز امسال هر کدام دو دوره اول شده‌اند. کلمبیا و بولیوی نیز مانند شیلی یک بار به جام قهرمانی دست یافته‌اند.

برزیلی‌ها سال ۲۰۱۹ میزبان دوره مسابقات هستند. آنها آخرین بار در سال ۲۰۰۷ قهرمان شدند اما آرژانتین از سال ۱۹۹۳ موفق به کسب جام قهرمانی نشده است.

XS
SM
MD
LG