لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

واکنش ده‌نمکی به کشته شدن عوامل «معراجی‌ها»: حادثه خبر نمی‌کند


مسعود ده‌نمکی، کارگردان فیلم-سریال «معراجی‌ها» در نخستین واکنش خود به کشته شدن عوامل آن در پی انفجار گفته است « این امر یک حادثه است و حادثه نیز هیچ‌گاه خبر نمی‌کند».

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای ده‌نمکی که پس از حادثه روز ۱۸ دی‌ماه با خبرنگاران صحبت می‌کرد در مورد نوع مواد منفجره گفته است «این موارد در تخصص ما نیست و من هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم و صحبت در این مورد در تخصص گروه‌ جلوه‌های ویژه است. درباره دلیل انفجار هم هنوز اطلاع دقیقی نداریم».

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود، که عباس شوقی، عضو هیئت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما، به خبرگزاری ایسنا گفته است «مواد منفجرشده در پشت صحنه جنگی بوده است».

او افزوده است «مسئولان حفاظتی و حراستی اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم؛ به همین دلیل مجبوریم از مواد منفجره جنگی استفاده کنیم.»

وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های دیگر نیز از قول ده‌نمکی نوشته‌اند که این حادثه مرگبار در «روزهای پایانی» فیلم‌برداری این مجموعه رخ داده است.

خبرگزاری ایسنا در عین حال گزارش داده است که پس از این انفجار از ورود خبرنگاران به «شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس»، محل فیلم‌برداری، «جلوگیری شده است».

به گزارش این خبرگزاری گروهی ویژه از نیروهای پلیس برای خنثی کردن مهمات باقی‌مانده به محل رفته بودند.

روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، در پی وقوع انفجاری شدید در محل فیلم‌برداری تازه‌ترین اثر مسعود ده‌نمکی، پنج نفر جان خود را از دست دادند.

بنا برگزارش‌ها محمد جواد شریفی‌ راد، از افسران بازنشسته ارتش ایران که به مدیریت جلوه‌های ویژه در سینما مشغول بوده است، رضا فرجی، علی‌اکبر رنجبر، یکی از کارگران و یک بدلکار کسانی بوده‌اند که در این حادثه کشته شده‌اند. این حادثه چند زخمی نیز برجای گذاشت.

مسعود ده‌نمکی از اعضای پیشین و بنیانگذاران گروه انصار حزب‌الله، چهار اثر سینمایی ساخته است.

«معراجی‌ها» پروژه‌ای سینمایی‌ست که قرار است به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی نیز پخش شود.
XS
SM
MD
LG