لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۶

«مصاحبه» پرفروش‌ترین فیلم آن‌لاین شرکت سونی شد


راندال پارک (در وسط) نقش رهبر کره شمالی را بازی می‌کند
راندال پارک (در وسط) نقش رهبر کره شمالی را بازی می‌کند

کمدی جنجالی «مصاحبه» در مورد کره شمالی، پس از آنکه شرکت سونی‌ در پی حملاتی سایبری، پخش آن را متوقف و مجددا با پخش آن موافقت کرد، به پرفروش‌ترین فیلم آن‌لاین این شرکت تبدیل شده است.

«سونی‌پیکچرز» ۱۶ دی‌ماه اعلام کرد کمدی «مصاحبه» با فروشی ۳۱ میلیون دلاری در اینترنت و دیگر قالب‌های کوچک نمایشی، به پر‌فروش‌ترین فیلم آن‌لاین آن شرکت تبدیل شده است.

فروش کلی فیلم (به علاوه اکران محدود در سینماها) به گفته این تهیه‌کننده هالیوود، به ۳۶ میلیون دلار رسیده است که به بودجه کلی فیلم که ۴۴ میلیون دلار بوده، نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از داده‌های سونی، این فیلم تا کنون ۴.۳ میلیون بار در شبکه‌های کابلی، ماهواره‌ای، شبکه‌های تلفنی و اینترنت فروخته شده است.

این رقم، در تاریخی بین ۲۴ دسامبر تا ۴ ژانویه حاصل شده که کم‌تر از دو هفته است.

علاوه بر این ۵۸۰ سالن نمایش فیلم نیز تا کنون ۵ میلیون دلار برای آن به ارمغان آورده‌اند.

کمدی شرکت سونی که طی هفته‌های گذشته جنجالی شد، داستان یک عملیات تخیلی از سوی سازمان «سیا» برای کشتن کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی‌ست.

فروش آن‌لاین فیلم در مدت دو هفته به به بودجه کلی فیلم که ۴۴ میلیون دلار بوده، نزدیک می‌شود.
فروش آن‌لاین فیلم در مدت دو هفته به به بودجه کلی فیلم که ۴۴ میلیون دلار بوده، نزدیک می‌شود.

پخش این فیلم که قرار بود در زمستان اکران شود با حملات گسترده سایبری و آنچه شرکت سونی، تهدید‌های امنیتی مهاجمان توصیف کرد، از سوی آن متوقف شد.

آمریکا رسما کره شمالی را مسئول این حملات معرفی کرد؛ کره شمالی چنین چیزی را رد کرده است.

در این زمان اینترنت کره شمالی نیز که در دسترس گروه محدودی در آن کشور است به طور کلی قطع شد.

مقام‌های دولت آمریکا و گروهی از ستارگان هالیوود خواستار پخش فیلم، حتی به صورت آن‌لاین شدند.

جورج کلونی، هنرپیشه آمریکایی در این مورد گفت «حتی اگر شده است فیلم «مصاحبه» باید به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شود چرا که هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید چون این فیلم درباره کیم جونگ اون ساخته شده است، نباید آن را دید.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز خواستار پخش فیلم شد و در عین حال کاخ سفید، در واکنش به حملات سایبری، تحریم‌هایی تازه را نیز علیه پیونگ‌یانگ به اجرا گذاشت.

اما ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد.

کره شمالی به پخش فیلم واکنش نشان داد و کمیسیون دفاع ملی آن کشور در بیانیه‌ای که در آن از الفاظ نژادپرستانه استفاده شده، گفت «اوباما همواره بی‌ملاحظه سخن می‌گويد و مانند میمونی در یک جنگل گرمسیری رفتار می‌کند».

در هر حال پخش آن‌لاین فیلم در کنار اکران آن که به شکل محدود انجام شده، همچنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG