لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

خبرگزاری‌های ایران: در کربلا انفجارهایی رخ داده است


گروهی از زائران ایرانی
گروهی از زائران ایرانی

منابع خبری دولتی ایران می‌گویند در کربلا، که میلیون‌ها شیعه برای برگزاری مراسم اربعین راهی آن شده‌اند، انفجار‌هایی رخ داده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، می‌گوید این انفجارها ناشی از «حملات خمپاره‌ای» یا «مینی‌کاتیوشا» به «مناطقی در اطراف شهر کربلا» بوده است.

ایرنا، بامداد جمعه ۲۱ آذر ماه، می‌گوید تا کنون گزارشی از تلفات یا آسیب‌دیدگی شهروندان ایرانی منتشر نشده است.

مصطفی قاسمی، مدیر نمایندگی حج و زیارت در عراق، به این خبرگزاری گفته است «مطلع شدیم در این حملات چند نفر زخمی شده‌اند اما تاکنون گزارشی درباره وجود زائران ایرانی در میان زخمی‌ها به ما نرسیده است.»

خبرگزاری فارس نیز با انتشار فیلمی خانه‌ای را نشان می‌دهد که بر دیوار آن ترکش‌هایی دیده می‌شود، و گروهی فارسی‌زبان می‌گویند انفجار شبانه به کسی آسیب نرسانده است.

فارس در گزارشی از «منابع غیررسمی» می‌گوید در نزدیکی حرم امام سوم شیعیان «تنها یک انفجار رخ داد که تلفات جانی نداشت».

خبرگزاری ایسنا نیز از کشف یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر زائران شیعه ، در جنوب بغداد، خبر داده است و از قول یک شبکه خبری عرب‌زبان نقل کرده است که این خودرو توسط کسانی که آن را کشف کرده‌اند، منفجر شده است.

مقام‌های عراقی می‌گویند بیش از ۱۷ میلیون زائر شیعه اقدام به شرکت در مراسم چهلمین روز کشته شدن امام سوم شیعیان، کرده‌اند که شماری بی‌سابقه است. [بیشتر بخوانید]

خبرگزاری فرانسه می‌گوید چهار و نیم میلیون نفر از این زائران از ۶۰ کشور مختلف و ۱۳ میلیون آن‌ها خود عراقی‌ها هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران روز پنج‌شنبه، ۲۰ آذر، گفته بود که مرز ایران و عراق در شهر مهران در استان ایلام، به دلیل «نبود امکانات» و حضور بیش از یک میلیون زائر ایرانی، در آن سوی مرز «از سوی عراق» تعطیل شده است.

XS
SM
MD
LG