لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۵

ناکامی والیبال ایران در بازی‌های دانشجویان جهان


نشان بازی‌ها
نشان بازی‌ها

تیم والیبال دانشجویان ایران با شکست در برابر اوکراین، از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۵ بازماند.

این رقابت‌ها در کره جنوبی برگزار می‌شود​ و حدود ۱۳ هزار دانشجوی دختر و پسر از ۱۴۶ کشور در بیست رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند.

در مرحله یک چهارم نهایی والیبال، ایران در حالی که ست‌های اول و دوم را از اوکراین برده بود، با نتیجه ۳-۲ شکست خورد تا از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازی‌های دانشجویان جهان باز ماند.

در ست چهارم اوکراین با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به برتری رسید. یکی از تصمیمات داور در اعلام امتیاز به سود اوکراین باعث اعتراض پوریا فیاضی شد و داور به او کارت زرد نشان داد.

اعتراض‌های ایران ادامه یافت تا داور از کارت قرمز استفاده کند که مطابق مقررات، به معنای اعلام یک امتیاز جریمه به سود حریف است.

پارک کی‌ وون، سرمربی پیشین تیم ملی ایران از نزدیک این مسابقه را تماشا می‌کرد. والیبال ایران برای کسب عناوین پنجم تا هشتم به مصاف شیلی خواهد رفت.

تیم‌های والیبال روسیه، اوکراین، آرژانتین و تایوان چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی هستند که برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز مبارزه خواهند کرد.

والیبال ایران پیش از این در برابر روسیه با نتیجه ۳-۰ شکست خورده و مقابل تایلند هم در مسابقه‌ای که سه ساعت به طول انجامید، به سختی و با نتیجه ۳-۲ به برتری رسید.

حمیدرضا سوسن آبادی بازیکن تیم اعزامی پس از شکست مقابل روسیه گفت: «آنها از قامت بلندتری برخوردار بودند و از لحاظ فیزیکی و تکنیکی نیز بسیار سطح بالا بازی می‌کنند. شکست این تیم برای هر تیمی کار سختی است.»

پس از شکست در برابر اوکراین هم پیمان اکبری سرمربی تیم ملی دانشجویان ایران به خبرگزاری ایسنا گفت: «فکر نمی‌کردیم آنها از ست دوم به بعد به بازی برگردند. این باور که تصور کردیم بازی را ۳ بر صفر می‌بریم، غلط بود و باعث شد تمرکزمان به هم بریزد.»

در سایر رشته‌های ورزشی و در مسابقات تکواندو، آرمین هادی‌پور با پیروزی بر تکواندوکار بلژیکی، سومین مدال طلای کاروان دانشجویان ایران در بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۵ را کسب کرد.

در فینال ۵۴ کیلوگرم، هادی‌پور با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد تا جمع مدال‌های ایران به ۳ مدال طلا، ۲نقره و ۴ برنز برسد. او قبل از فینال بر نمایندگان قرقیزستان، مغولستان، تایلند و کره جنوبی که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه داشت، غلبه کرده بود.

سرمربی تیم تکواندوی ایران پس از کسب مدال طلای هادی‌پور گفت: «او چهار سال است که کار خود را به صورت حرفه‌ای از لیگ آغاز کرده. هشت ماه است که وارد تیم ملی شده و در تورنمنت هلند نیز طلا گرفت.»

در ۶۸ کیلو وحید عیسی‌بیگلو در مرحله یک چهارم نهایی با قبول شکست در برابر مبارز اهل کره جنوبی از رسیدن به مدال باز ماند.

اهمیت این رقابت‌ها از آن رو بالاست که در پایان هر وزن رقابت‌های تکواندو ۲۰ امتیاز برای نفر اول در کسب سهمیه المپیک ثبت می‌شود.

محمدجعفر مرادی در فینال ۱۰ هزار متر دو و میدانی نتوانست به خط پایان برسد. از جمع ۳۰ شرکت کننده در این ماده، فقط دو نفر از ترکیه، یک دونده از کانادا و نماینده ایران نتوانستند مسابقه را به پایان برسانند.

تیم فوتبال دانشجویان ایران که هر سه بازی قبلی‌اش را مقابل ژاپن، مالزی و برزیل واگذار کرده بود، برای کسب مقام نهم تا شانزدهم در برابر اوکراین قرار گرفت تا چهارمین شکست را هم متحمل شود. پسران دانشجوی ایرانی این بازی را در ضربات پنالتی واگذار کردند.

در جدول رده‌بندی مدال‌ها کره جنوبی با ۳۰ مدال طلا، ۲۳ نقره و ۱۸ برنز صدرنشین است. چین ۲۲ طلا گرفته و در رده دوم است. روسیه با ۱۹ طلا، ژاپن با ۱۷ نشان زرین و آمریکا هم با ۱۵ عنوان نخست در رتبه‌های بعدی هستند.

پسران و دختران دانشجوی ایرانی با سه مدال طلا، دو نشان نقره و کسب چهار مدال برنز پس از استرالیا در جایگاه یازدهم قرار دارند.

XS
SM
MD
LG